A szabadidő-autó hullám egyik elindítóját az új motorjával tettük próbára.
A tesztautónk sikeres típus, az állítás bizonyítása számokkal a legkönnyebb: az év elején adták át itthon a 15 ezredik Qashqait-t… Az iráni nomád törzsről vagy a fehér homlokú lóról nevet kapó modell aktualitása, hogy megkapta a Nissan-Mercedes-Renault hátterű új turbómotort. Mielőtt kifejtenénk a vele kapcsolatos tapasztalatainkat, pár szó a panoráma tetővel és sok más extrával igen kényelmessé tett autóról. A belső által nyújtott kényeztetést lerontották a remekül mutató, 19 colos gumiabroncsok. A vékonyabb oldalfalú gumik hátránya, hogy a rugózást feszesítik, ez a felénk jellemző utakon pedig kényelmetlenségben jelentkezik.
A kellemes összképet árnyalta, hogy a két évvel ezelőtt történt alapos frissítés ellenére látszik a kor az autón. Ez a mai járművek legjobban avuló részén, a kamera képének a felbontásán és néhány kapcsolón vehető észre.
Szerencsére ezeket bőven ellensúlyozta, hogy a városok között a hatliteres fogyasztás elérhető, amit megemel a városi közlekedés. Az új motor szinte minden fordulatszámról jól húz. Ez és a mért értékek mutatják, hogy hol tart a mai motortechnológia, miközben nem pehelysúlyú, automataváltós autóról beszélünk…
Nissan Qashqai 1.33 DIG-T DCT Tekna
- Hossz/szél./mag.: 4394/1806/1590 mm
- Motor: 1332 cm3, 160 LE/ 5500, 270 Nm/1600-3500
- Gyorsulás (0-100 km/h): 9,9 s
- Ár: 10 225 000 Ft (Alapár: 7450 000 Ft)
- Tesztautó: Nissan Sales CEE Kft.