A nyertes kombináció

A Toyota európai eladásait vezető kisautó tavaly teljesen átalakult. Az egyik legjobban felszerelt kivitelt tettük próbára, természetesen hibrid hajtással.

A Yaris karrierje 1999-ben kezdődött, a kisautó legfrissebb, negyedik generációja jól indított, mert 2021-ben megnyerte az Év autója díjat. Ez Európában a legrangosabb autós elismerés. Az új Yarisról annyit kell tudni, hogy ez tényleg kisautó: csak a Suzuki Swift kisebb nála. Ezért leginkább városi használatra ajánlott. A méretei ellenére hátul elférnek 185 cm körüliek is, de a térdüknek kissé szűkös a hely. Ami zavaró, hogy a hátsó ajtó nem nyílik 90 fokban. A beltér fekete, de ezt jól oldja az ülések és az első ajtók kárpitjának a szürke mintázata. A műszerfalon lévő kijelző programja átlagos színvonalú, ezt ellensúlyozza, hogy a Yaris mindkét mobilos rendszerrel jól együttműködik. Okos döntés a japánok részéről, hogy a fűtés-hűtésnek meghagyták a fizikai gombjait.

A meredek ár a hibridhajtás és a legmagasabb felszereltség kombinációjából adódik. Egy kevésbé jól felszerelt verzióval és vagy a hibrid technika elhagyásával, jól lehet faragni a költségeken.

A hibrid rendszer új konstrukció, itt már 1,5 literes, három hengeressel működik együtt a két villanymotor. Kis túlzással városban szinte csak a villanymotor viszi az autót, ezért odafigyelve a 4 literes fogyasztás is elérhető. Ez autópályán 5 liter fölé is megy, így akár villanyautó konkurens is lehet a Yaris.

Toyota Yaris 1,5 Hybrid Premier Selection

  • Hossz/szél./mag.: 3940/1745/1500 mm
  • Motor: 1490 cm3+villanymotor, 116 LE/, 120 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 9,7 s
  • Ár: 7 985 000 Ft (Alapár: 6 499 000 Ft)
  • Tesztautó: Toyota Central Europe Kft.
Megosztom