A piac vezető

374 arab kelt el tavaly az e-Niróból, ezzel a koreaiak voltak a legjobbak a hazai elektromos autó színtéren.

Tavaly már próbára tettük a kistestvért, amelyet 39,2 kWh-ás akkucsomaggal szereltek. Ez a típus kényelmesen teljesített a gyakorlatban 250-270 kilométert, a megígért 299-ből. Most 62 kWh-ás akku csomagot és a vele járó 455 kilométeres elméleti hatótávot felvonultató verziót próbáltuk ki. Ez a táv városi forgalommal teljesíthető télen is, úgy, hogyha odafigyelve, sokat visszatöltve hajtjuk és okosan, azaz ritkábban fűtünk. Ügyes útvonaltervezéssel és otthoni töltéssel hazai viszonylatban teljesen vállalható a koreai elektromos autó. Az említett töltési móddal és közlekedésse, igen baráti fenntartási költségeket lehet elérni. 

A külsőn egyedül a hűtőrács nélküliség a szokatlan, egyébként az e-Niro teljesen átlagos szabadidő-autó, a műfajra jellemző könnyű ki- és beszállással.

Az utastérnél az a meglepetés, hogy nincs meglepetés. Nincs a Tesla-féle, a monitorról irányítunk mindent típus megoldás, ami leginkább okosan végrehajtott alkatrész- és kábelspórolás. A klíma szabályozása a hagyományos tekerőgombokkal és kapcsolókkal történik. Külön kapcsolóval működtethető az ülések fűtése és szellőztetése. A központi kijelző pedig a Kiákban megszokott, kiegészítve pár villanyautós funkcióval. A raktér 451 literes, amely 1405 literre bővíthető, miközben jól el lehet férni a nagy lábterű hátsó üléseken, ahol sík a padló.   

Kia e-Niro Long Range

  • Hossz/szél./mag.: 4375/1805/1560 mm
  • Motor: Villanymotor: 204 LE, 395 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 7,8 s
  • Ár: 13 949 000 Ft (Alapár: 13 299 000 Ft)
  • Tesztautó: Kia Motors Hungary
Megosztom