Az ideális szabadidő-autó

A Ford tavaszi termék offenzíváját a koronavírus sem tudta megtörni, az elmaradt hazai bemutatókat tesztekkel pótolták.

A Kuga igen fontos modell a kék oválnál, mert a Fiesta és a Focus után – Európában – ebből a típusból adják el a legtöbbet. A Ford igyekezete nem csak a divatos formaterven látszik: az újdonságot háromféle hibrid rendszerrel dobták piacra… 

A tölthető hibridet tettük próbára, amely a csomagtartójában hordja a 14,4 kWh-ás akkumulátorát. Ez a gyakorlatban valamivel 50 kilométer fölötti elektromos hatótávolságot biztosít. Ha kifogytak az elektronok, akkor a takarékosra hangolt benzinmotorral 6-7 literes fogyasztást is lehet produkálni. A hibrid rendszerben 2,5 literes motort használnak, aminek jó a hangja, ennél üdvözítőbb viszont a rendszer 225 lóerős összteljesítménye és az azonnal elérhető nagy nyomatéka.

A raktér mérete a mozgatható hátsó üléseknek köszönhetően változtatható (475-645 L). Az elődhöz képest 44 milliméteres a szélességnövekedés, hosszban pedig 89 mm, ezek az adatok már mutatják, hogy térből nincs hiány.

Az utasteret jó anyagokkal bélelték ki, bőséges a vezetési segédek száma, nagy plusz pont jár a kormány mögött lévő plexilapra kivetített menetadatokért (HUD). Az okos megoldások ezzel nem merültek ki, megtalálható még az ajtóknál előbukkanó élvédő és a tanksapka nélküli, bolond biztos tankoló nyílás is.                 

 

Ford Kuga Titanium PHEV 2,5

  • Hossz/szél./mag.: 4614/1883/1678 mm
  • Motor: 2487 cm3, + villanymotor: összte1jesítmény: 225 LE
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 9,2 s
  • Ár: 13 110 000 Ft (Alapár: 12 530 000 Ft)
  • Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.

Megosztom