Az örök élet ígérete

A Corolla alapváltozatától a fenti dolgot várhatja a tulajdonosa. Ami manapság ritka, ez a záloga az autó kiváló értéktartásának.

A Toyota Corollában a belépő szintű motor szerepét manapság az 1,5 literes, három hengeres tölti be. A turbófeltöltést nélkülöző erőmű 125 lóerőt teljesít, ami a hazai viszonyokra bőven elegendő. Mivel a motor a teljesítményét magasabb fordulaton adja le, így a dinamikusabb haladáshoz pörgetni kell. A forgalom ritmusát jól lehet vele tartani, szerencsére nincs szó alul motorizáltságról. A Corolla alapmodellje feltűnésmentesen teszi a dolgát, cserébe viszont nem nyújt semmi izgalmat. Odafigyelős vezetéssel könnyen lehet 6 liter körüli átlagfogyasztást produkálni. A hatsebességes, kézi kapcsolású váltó remekül működik.

A konzervatív vevői hozzáálláshoz jól passzol a négyajtós karosszéria, ami 471 literes csomagtartót rejt. A raktér és a lehajtható hátsó ülés támla jó párosítás: karácsonykor a becsomagolt fenyőfát például a Corollával szállítottuk haza. A csomagtartóban lévő műanyag tálcának köszönhetően, könnyű volt az elszóródott tűlevelek eltüntetése.                   Az utastér a megszokott Corolla belsőt rejti. A sofőr előtti műszereknél – a két szélső mechanikus óra között – a sebességmérő már egy képernyőn jelenik meg.

Benedek Attila               

Toyota Corolla Sedan 1,5 6M/T Comfort

  • Hossz/szél./mag.: 4630/1780/1435 mm
  • Motor: 1490 cm3, 125 LE/6600, 153 Nm/4800-5000
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 12,1 s
  • Ár: 8 900 000 Ft (Alapár: 7 260 000 Ft)
  • Tesztautó: Toyota Motor Hungary
Megosztom