A korona ékköve

Ha még nem tűnt volna fel: meglehetősen sok Kia szaladgál az hazai utakon. Megérkezett hozzánk a márka kínálatának a csúcsán lévő modell, amely gyors és elegáns.   

A Stinger külsejéről a képek elmondanak mindent, szerencsére a tesztautónk a való életben is nagyon jól néz ki. Mivel a négyajtós sportkupé a márka kínálatának a csúcsán helyezkedik el, így nem lehetett a munkát egy dögös külsővel letudni. Ezért az autó műszaki tartalma és a belseje is nagyon rendben találtatott.

A hathengeres motort két turbófeltöltő lélegezteti, a ménes biztonságos útra vitelében a négykerék-hajtás rengeteget segít. A 365 lóerő kiváló gyorsulást és dinamikát biztosít, a végsebesség 269 km/óra….

Ezt az egyveleget kis túlzással mindenki össze tudja rakni, a varázslat ott található, hogy a Stingert nagyon jó vezetni. Ráadásul élhető a rugózása és a hasmagassága is teljesen ideális a hazai utakra. Egyedül a visszafogottabb, a hangszóróból érkező rásegítéssel kevert kipufogóhangot lehet kritizálni. Ez a művi megoldás a szigorú európai környezetvédelmi szabályozásoknak köszönhető.

A mennyit fogyaszt kérdésre, a jobb lábtól függ típusú általánossággal lehet válaszolni. A belépő szintet a 10-11 liter jelenti, “autóversenyzőset” játszva ez könnyen felvihető 18-20 literre. Felszereltséggel, minőséggel és a vezetési-segédekkel semmi gond. Ami igen megnyugtató, hogy az árazásnál és az extráknál nincs az a bosszantó fillérezgetés, mint a német prémiumoknál.     

 

Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT

  • Hossz/szél./mag.: 4831/1869/1400 mm
    • Motor: 3347 cm3, 365 LE/ 6000, 510 Nm/1300-4500
    • Gyorsulás (0-100 km/h): 4,9 s
    • Ár: 17 690 000 Ft
    • Tesztautó: KIA Motors Magyarország

    Megosztom