A Honda Jazz-ből kialakított terepes modell igazi különlegesség, mert egyterűs megoldásai miatt gyakorlatilag konkurencia nélküli. A legfőbb jellemzője a kis fogyasztás és az ötletes belső.
Ha valaki túl tudja tenni magát a Jazz Crosstar legnagyobb hibáján, akkor övé lehet a kategória egyik legötletesebb kisautója. A hiba, az autó fura, felénk szokatlan kialakítású orra. Az újdonság a manapság kiveszőfélben lévő egyterűs belsővel hódít, ráadásul a legkisebb méretben, ami szuper praktikussá teszi. A tágas fülkében a magasabb egyének is jól elférnek. Az egyterűs kialakítást erősíti a Hondánál elmaradhatatlan, ötletes hátsó ülésrendszer (magic seat).
A dögösebb, terepes külső annak köszönhető, hogy a Jazz kapott egy pár centis emelést és műanyag sárvédő-szélesítéseket. Ezt a divatos keveréket nyakon öntötték az új HR-V-ben is alkalmazott, japánosan egyszerű, de rendkívül otthonos belsővel.
Ha ez a párosítás nem lenne elég kívánatos, hozzákapcsolták a Honda friss fejlesztésű, két villanymotort tartalmazó hibrid rendszerét. Ez a technika városban valamivel négy liter alatti fogyasztást is produkálhat, amivel néhány kilométeres, zömmel alacsony tempójú, tisztán elektromos hatótáv is jár. Fontos adat a hibrid rendszerrel kapcsolatban: a Honda technikája hirtelen gyorsításkor nem pörög fel, azaz nem béget.
Honda Jazz Crosstar e:HEV
- Hossz/szél./mag.: 4090/1725/1556 mm
- Motor: 1499 cm3+2 villanymotor, 109 LE/ 253 Nm
- Gyorsulás (0-100 km/h): 10 s
- Ár: 9 089 000 Ft (Alapár: 8 789 000 Ft)
- Tesztautó: Honda Hungary