A fenti mondat járhatott a Ford mérnökeinek a fejében, amikor megalkották az új Kuga motorkínálatát. A bőséges választékból a legfrissebbet, az öntöltő hibridet tettük próbára.
A Ford alaposan odatette magát a tavaly debütált Kugával, mert az újdonság a kategória legnagyobb hátsó lábterével és csomagtartó méretével lépett színre (468/645). Azért található két érték a csomagtartónál, mert a hátsó ülések előre-hátra mozgathatók, így változhat a lábtérrel együtt a csomagoknak a helye is.
Tesztautónk legizgalmasabb része mégsem a magas felszereltség, hanem a 2,5 literes négyhengeres és a villanymotor párosából álló hibrid rendszer. Az áramot a generátor módban is működő 71 lóerős villanymotor termeli, az elektronok pedig az 1,14 kWh-ás akkumulátorban tárolódnak. Ez a kapacitás néhány kilométeres elektromos hatótávot eredményez, amit leginkább városi közlekedésben lehet felhasználni. Ekkor gyakorlatilag elektromos autóként működik a hibrid Kuga.
A Ford mérnökei alaposan átdolgozták a Toyotákban is használt hibrid technika fokozatmentes váltóját (CVT). Így kiküszöbölték az erős gázadáskor előtörő motorbőgést, ami elég zavaró.
Az autó hajtásláncát a gazdaságosságra hegyezték ki, ez a tankoláskor is meglátszott: a teszt fogyasztásunk legjobb értéke 5,1 liter volt, ami autópályás használattal felszökött 6,8-7 literre.
Ford Kuga FHEV Vignale
- Hossz/szél./mag.: 4614/1883/1678 mm
- Motor: 2487 cm3, + villanymotor: összte1jesítmény: 190 LE
- Gyorsulás (0-100 km/h): 9,1 s
- Ár: 12 995 000 Ft (Alapár: 11 445 000 Ft)
- Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.