A tavaly már próbára tettük a franciák zászlóshajóját, most a kombi változat következik.
Elsőként essünk túl a keserű pirulán: az 508 szélességben elmarad a Mondeótól és pár terebélyesebb konkurensétől. A másik, hogy a tolatókamera képénél láttunk már élesebbet. Ezeket lehet felhozni a stílusos kombi ellen, a többi terület, pl. az 5,8-6,5 litert fogyasztó turbódízel és a gyorsan és selymesen kapcsolódó automataváltó remek partner. A technikához a körítést az ablakkeret nélküli ajtók, a látványos belső, az igényes anyagok, a jó kidolgozás és az izgalmas apró részletek jelentik. Elsőre túl jónak tűnik az egész, gyanakodhatnak, hogy az érzelmek beszélnek a cikkíróból.
A barikád másik oldalán a rideg számok állnak: a gazdaságosságot, a maradvány értéket és a fogyasztást árgus szemekkel néző flottamenedzserek. Az 508 ezen a téren is sok babért learat, főként külhonban, de már itthon is alakulnak a dolgok.
A francia kombi a benne lévő esztétikával és az apró részleteknél is jelenlévő odafigyeléssel szerzi a híveket. Négy USB port található a fülékben, hátul is akad levegőszabályozás. Az 530 literes csomagtartó ragyogóan kárpitozott és fém csomagrögzítő fülek találhatók benne. A csomagtartó padlóját gyári akasztóval lehet rögzíteni, ha alatta pakolni akarunk. Az utastérben pedig 32 liternyi tárolóhely található.
Peugeot 508 SW BlueHdi 180 EAT8
- Hossz/szél./mag.: 4778/1859/1420 mm
- Motor: 1997 cm3, 180 LE/ 3750, 400 Nm/2000
- Gyorsulás (0-100 km/h): 8,4 s
- Ár: 14 690 000 Ft (Alapár: 12 130 000 Ft)
- Tesztautó: P Automobil Import Kft.