Sportosra hangolva

A Jazz alapokon nyugvó szabadidő-autó legizgalmasabb változatát tettük próbára.

​A 182 lóerő mellé érdemes odatenni, hogy 1435 kiló- és fokozat nélküli automata váltó (CVT). Ezek ellenére jogosan hordja a Sport feliratot a HR-V, mert Sport módban meglepően dinamikus a Honda legkisebb suvja. Ilyenkor rendesen szedi a lábát, ami városban igen szórakoztatóvá teszi a vezetését. Szerencsére a Civic-ben is használt 1,5-ös turbómotor hajtja az autót, ami városok között 5,6 litert is fogyasztott. Nyugodtan vezetve pedig 8 litert produkált városban. Európában, hét sebességi fokozattal ellátott váltót kapott a HR-V, ami az öreg kontinensen jobban kedvelt az eredeti konstrukciónál.

Közvetlen a kormányzás, jól hangolták a futóműveket és a rugózást, így a sportosság élhető a mindennapokban. Kiváló a felvonultatott műszaki tartalom, a tervezők az utastérben is odatették magukat.

A középre helyezett üzemanyagtanknak köszönhetően 448 literes a csomagtartó, ami 1473 literre bővíthető. A Magic Seats elnevezésű ülésrendszernek köszönhetően egy mozdulattal sík felületté varázsolható a hátsó rész, ahol közel 1,9 méter hosszú tárgyak is elférnek. A hátsó ülések ülőlapja felhajtható, ezért 1,24 magas szobanövények is szállíthatók a fülkében.

Egy furcsasággal találkoztunk csak: a hagyományos kulcs helyett gombbal sportosabb lenne életre kelteni a motort.                  

Honda HR-V Sport 1,5 i-VTEC Turbo

  • Hossz/szél./mag.: 4336/1772/1605 mm
  • Motor: 1498 cm3, 182 LE/ 5500, 220 Nm/1700-5500
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 8,6 s
  • Ár: 9 684 000 Ft (Alapár: 8 999 000 Ft)
  • Tesztautó: Honda Hungary

Megosztom