A japán márka belépő szintű szabadidő-autója azoknak telitalálat, akik hosszú távra tervezik a használatát.

Az új ASX azoknak lehet nagyon jó vétel, akik keveset járnak városban, viszont az autójukkal hosszú távon számolnak. A hosszan megtartani az új autót gondolkodás Kelet-Európában sajnos elég népszerű. A környezetvédelmi szabályzók is a Mitsubishinek dolgoznak, ugyanis a mai motorok űrhajó bonyolultságúak. A japánok pedig kétliteres, turbó nélküli, egyszerű szerkezetű erőművel küldték csatába a suvjukat.

A jó értéktartás és a megbízhatóság áldozatokat kíván. A legfájdalmasabb a téli hidegindításokkal fűszerezett városi fogyasztás, ami elérte a tíz litert. Megszokást igénylő dolog, hogyha sietni kell, akkor rendesen pörgetni kell a motort, így lehet csak gyorsan menni. Városok között, nyugis tempóban a 6 litert lehet tartani. Városban nagy előnyt jelent a 10,2 méteres fordulókörrel járó fordulékonyság.

Az Elegance közepes felszereltséget jelöl, ez lesz – előreláthatólag – a magyar vásárolók kedvence. Ez elfogadható kényelmet ad, a jól kapcsolható kézi váltó és a középső kijelző körül még uralkodik a fekete zongoralakk, amin hamar meglátszódnak az ujjlenyomatok.

Az utastér egyébként japánosan egyszerű és praktikus: megmaradtak pl. a fűtés-hűtés gombok, amivel könnyen lehet szabályozni a hőmérsékletet. A tér elegendő a fülkében, hátsó sor inkább két személynek javasolt.           

Mitsubishi ASX 2,0 Elegance M/T

  • Hossz/szél./mag.: 4365/1770/1640 mm
  • Motor: 198 cm3, 150 LE/ 6000, 195 Nm/4200
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 10,2 s
  • Ár: 6 999 000 Ft (Alapár: 5 999 000 Ft)
  • Tesztautó: MM Import Kft.

Megosztom