A Toyota idei termékoffenzívájának az egyik legizgalmasabb darabja az Európába visszatérő Camry. Az újdonság felénk csak hibridhajtással érhető el.
Az Egyesült Államok legkelendőbb személyautóját tettük próbára, amely évek óta az eladási listák élén áll. A típus ellenzői felhozhatják, hogy csak egy karosszéria változatban és egy motorral kapható Európában. Kevésbé lehet személyre szabni, itt-ott olcsó megoldásokat vonultat fel és a navigációja időnként leakad. Ezen felül ott a központi kijelző kezelhetősége, ami elmarad a legtöbb európai autóban megszokottól. Ezeken lehet „rugózni”, de a Camry néhány tulajdonsága simán túlragyogja a fentieket.
Jó az árazása, ami azt jelenti, hogy 10,5 millióért lehet megkapni a közel ötméteres autó alapváltozatát. A legfőbb mellette szóló érv, hogy a 2,5 literes, alacsony fogyasztásra tervezett, egyszerű szerkezetű négyhengeressel párosították a hibrid rendszert. Ez a kombináció városok között 4,9- 5,3 literes fogyasztást is produkált, de az autópálya tempó és a városi közlekedés sem fokozta túlságosan az étvágyát.
Erősebb gyorsításkor nincs motorbőgés, jó a gyorsulás, ami különösen megnyugtató, hogy autópályás előzeseknél sincs gyengélkedés. Ezek azok a tulajdonságok és a kiváló értéktartás, amelyek villámgyorsan elfeledtetnek minden negatív kritikát.
Toyota Camry Hybrid Executive VIP
- Hossz/szél./mag.: 4885/1840/1445 mm
- Motor: 2487 cm3, + villanymotor: 215 LE
- Gyorsulás (0-100 km/h): 8,3 s
- Ár: 12 690 000 Ft (Alapár: 10 500 000 Ft)
- Tesztautó: Ford Közép-és Kelet-Európai Kft.