Szuper divatossá válni

Ez lehetett a Ceed terepesített kivitelének a megalkotásakor a tervezők jelmondata. A koreai sikermodell tölthető hibridként is kiváló.

A Kia okosan építkezik, mert a Niróban megismert tölthető hibrid technikát elérhetővé tették a Ceedekben is. Az igyekezet nem véletlen: Európában ebben a kategóriában adják el a legtöbb autót. Így a terepesített Ceedbe bekerült a 8,9 kWh teljesítményű lítium-polimer akkumulátor. Ez közel 60 kilométeres elektromos hatótávot biztosít, ami a hidegebbre fordult időben kb. 45-50 kilométerre csökken. Az 1,6 literes, egyszerű szerkezetű benzinmotorhoz csatlakozik a villanymotor. Ez a felállás a gyakorlatban annyit jelent, hogyha valaki otthon és/vagy a munkahelyén tudja tölteni az autóját – és kb. a fenti távon ingázik – akkor töltési para nélküli villanyautóként tudja használni az XCeede PHEV-t. Ha elfogytak az elektronok, akkor pedig városban 4,5-5 literrel el tud vele járni. A Toyota Prius-os bégetést nélkülözve…

A tölthető hibridség egyetlen hátránya, hogy a csomagtartóba került az akkumulátor, így a pótkeréknek búcsút mondhatunk és néhány tízliterrel is csökkent a raktér befogadóképessége.

Az XCeed PHEV hozza az elektromos autókra jellemző csendességet és nyugis üzemmódot. A zajtalan közlekedés még mindig meg tudja lepni az utca emberét. Az újdonság a bal első sárvédőn lévő plusz töltőnyílás fedélről és a gyémánt mintákkal ékesített hűtőrácsról ismerhető fel.

Kia XCeed PHEV Gold

  • Hossz/szél./mag.: 4395/1823/1492 mm
  • Motor: 1,6 benzin motor+ villanymotor: 141 LE/265 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 9 s
  • Ár: 11 099 000 Ft (Alapár: 10 349 000 Ft)
  • Tesztautó: Kia Motors Hungary

Megosztom