A Honda hasonló utat jár be, mint a Citroën, és visszatért azokhoz az autótervezési elvekhez, amelyben sikeres volt. Ennek ékes példája az új Jazz.
A kisautóknál egyetlen konkurens kínál csak öntöltő hibrid technikát, de ott a jármű kevésbé stílusos és egyedi. Az új Jazz alaposan feladja a leckét az ellenfeleknek, nem csak az új hibrid rendszere miatt.
A kategória legnagyobb hátsó lábterét is ez a típus nyújtja, és ekkor még nem beszéltünk a hátsó ülések gyors elfektethetőségéről és a hátsó ülőlap felemeléséről és az így nyert hatalmas térről. A beltér japánosan egyszerű, nagyon kellemes és otthonos hangulatot áraszt. A fülkében a fehér és a szürke színekkel jól játszottak a tervezők. A sofőr előtt már egy sík képernyő található, két oldalán hosszúkás kijelzőkkel. A központi kijelző jóval gyorsabban működik, mint az elődökben. A kijelző érdekessége, hogy a szélvédő felé meg van egy kicsit döntve. Vékony az első szélvédőnek az oszlopa, ez is hozzájárul a világos, tágas és jól használható utastérhez.
Az átgondolt beltérhez csatlakozik a Honda friss fejlesztésű hibrid hajtása, ugyanis Európában csak ezzel érhető el az új Jazz. Ez a magyarázat a magas árra.
A rendszer nagyon kifinomultan működik, a tisztán elektromos mód leginkább parkoláskor, lassabb tempónál jön elő. Erősebb gyorsításkor nem pörög fel a motor, hanem jól húz. A lényeg: öt liter körüli fogyasztást könnyen lehet vele produkálni.
- Hossz/szél./mag.: 4044/1694/1814 mm
- Motor: 1498 cm3+villanymotor, összteljesítmény:
- Gyorsulás (0-100 km/h): 9,4 s
- Ár: 7 239 000 Ft (Alapár: 7 239 000 Ft)
- Tesztautó: Honda Hungary
Benedek Attila