Autószalon, másként

Változik a világ, ezért a jól megszokott dolgok is átalakulnak. Már a klasszikus autószalonok sem olyanok, mint évekkel ezelőtt.

A németek, időtlen-idők óta a frankfurti vásárvárosban tartották a legnagyobb autószalonjukat. Két éve teljesen új koncepcióval indult útjára a kiállítás, immár Münchenben. Az egyik változás, hogy a név IAA Mobility-re módosult. Ezért már nem csak az autó iránt érdeklődőket várták, hanem a rollerek, a közösségi közlekedés és a kerékpárok szerelmeseit is.

A másik fontos változás, hogy nemcsak a müncheni vásárközpontban tartották a rendezvényt, hanem a belvárosban is. Idén a müncheni Angol Kert adott otthont a négykilométeres pályának, ahol a kétkerekűeket próbára lehetett tenni. Fontos elem a rendezvénynél a nyitott terek nagyarányú használata. Ezért sok autót a szabadban állítottak ki.  

Konferenciák

Az autóiparban kulcstéma a zöld átállás, azaz a megszokott hajtóanyagokkal működő járművek leváltása teljesen elektromosra, tölthető-hibridre vagy hibridre. Szerencsére hajtóanyag terén még ott a hidrogén, amely a teherfuvarozás terén tűnik nyerő elképzelésnek. A lényeg, hogy az autóipar a fennállásának a legnagyobb változása előtt áll.

Az idei kiállításon többféle konferenciát is rendeztek. Az autóipari vezetőkön kívül jelen volt Natalie Portman színésznő, aki megosztotta a hallgatósággal a környezetvédelemmel kapcsolatos elképzeléseit.

A legérdekesebb tanácskozás a WNEVC volt. A rövidítés a kínai új hajtóanyaggal hajtott, magyarán különböző szinten elektromossággal működő autókról szólt… Ezt a rendezők sikernek könyvelték el, mivel a német-kínai kapcsolatokat erősítette. Ennek a jelentősége, hogy most tartották először Kínán kívül.

A kínaiak konferenciáját inkább vészjóslónak lehetne jellemezni, ami nem sok jót ígér a német és az európai autóiparnak. Mi is teszteltünk már két MG-t, amikről túl sok rosszat nem lehetett mondani. Ha megjelennek a távol-keletiek az elérhető áru elektromos kisautóikkal, akkor komoly gondot fognak okozni az európai márkáknak.

Újdonságok

Lapzártánk miatt, csak egy átfogóbb körképet tudunk adni a szeptember 5 és 10 között tartott rendezvény újdonságairól. A gyártók között mindenki ott volt, aki számított.

Az Xpeng neve gyorsan ismerőssé vált Európában, mert a VW – a repülő autókat is nemsokára útjára bocsájtó – kínai céggel együtt próbálja meg meghódítani a kínai piacot. A kiállításra a Passat elektromos megfelelőjét, az ID.7-et hozták el. A világ premiert, a villany utazóautó sport verziója jelentette.

Az Opel nagyobbat durrantott, mert az Opel Experimetal néven futó szabadidő-autójuk, a közeljövő Opel formavilágát mutatta meg. Ez elég karakteres lesz, miközben a márka teljes gőzzel halad az elektromos átállás felé.

A Mercedes a luxust vette célba, de úgy látszik „nem hagyja az út szélén” azokat a vásárlókat, akik nem tudnak húszmillió forint fölött költeni. Nekik szól, az új belépő szintű Mercedes-t beharangozó tanulmányuk. Akik az új E osztályra kíváncsiak, örülhetnek, mert itt láthatták először az All-Terrain modellt, ami a kombi kivitel megemelt, „terepesített” kivitele. A kínaiak számtalan újdonsággal, leginkább szuper dögös elektromos autókkal voltak jelen.

Benedek Attila

Megosztom