Biztos(ítás), ami biztos!
Szekeres Csaba, a Generali Biztosító egyik legfiatalabb, ugyanakkor a kezdetektől roppant sikeres biztosítási tanácsadója. „Közel 500 ügyfelem életében arra törekszem, hogy a teljes biztosítási portfóliót én kezeljem, ezáltal az ügyfeleimnél a meglévő szerződések folyamatos karbantartását, a kárrendezések menedzselését vagy akár az új igények teljes körű kiszolgálását tartom a legfontosabb feladataimnak” – olvasható Facebook-bejegyzésében a szakmai hitvallás, amelyből az is kiviláglik: autós partnerei is nyugodt szívvel fordulhatnak hozzá.
„Hadd kezdjem azzal: a családok második legnagyobb vagyontárgya az ingatlanjuk után jellemzően az autó – vágott bele a 33 éves szakember. – Ráadásul egyre több családban van ma már egynél több autó, amelyet alapesetben a férj a munkához használ, a feleség pedig a hétköznapok menedzseléséhez, gyerekek szállításához, bevásárláshoz.”
Szekeres Csaba konkrétumokra rátérve elmondta, hogy 2019-ben soha nem látott mennyiségű autó jellemzi a magyar piacot, ugyanakkor ilyen öreg sem volt még soha az autóállomány az átlagos életkort tekintve. Nagyjából 3,5-4 millió autóról van szó, s a megoszlás azt mutatja, hogy minden második háztartásban van legalább egy autó, amellett a cégek is elég sokkal rendelkeznek.
„Jellemzően 25-30 évesen szerzik meg első autójukat az emberek, s a statisztikából az is kiderül, hogy az új autókból nagyságrendileg 150 ezret értékesítenek évente, ennyit helyeznek átlagosan forgalomba nálunk, s a tendenciát látva folyamatos a növekedés – folytatta. – Az adás-vételt illetően pedig úgy áll a helyzet, hogy tavaly Magyarországon mintegy 770 ezer autó cserélt gazdát, részben belföldi értékesítés során, s mintegy kétszázezerre rúg, amennyit külföldről hoznak be a magyar piacra évente. Ezáltal fiatalodik valamelyest az állomány. A független alkuszok is egyre jobban helyzetbe hozzák a Generalit, ez azzal is összefügg, hogy cégünk tavaly csökkentett a díjakon, s az alkuszok az előző évhez képest megduplázták a Generalihoz hozott gépek számát.”
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás ugye adott, azt minden autóra meg kell kötni, de a cascók száma is egyre magasabb.
„Részben annak köszönhetően is – magyarázta Csaba -, hogy sokan vásárolnak hitelre autót, s mivel olykor akár több százezres károk keletkezhetnek a járműben, a casco biztosítások is szaporodnak. A készpénzes vásárlásoknál szintén egyre többen kötnek biztosítást. Jellemzően a töréskároktól félnek a legjobban az ügyfelek, Budapesten a lopáskárok is jelen vannak, de egyre többen kötnek biztosítást a szélsőséges időjárás okozta károkra is. A használt, 4-5 éves autók esetében ugyancsak egyre magasabb a casco-kötési hajlandóság, itt fontos nagyon a megfelelő önrész kiválasztása, ehhez pedig mindenképpen kell egy tanácsadó segítsége, akinek pro és kontra érveit érdemes meghallgatnia az ügyfélnek.”
Szekeres Csaba fontosnak tartotta megemlíteni, hogy idén, július elsejével állami támogatással elindult a nagycsaládosokat gépjárműhöz juttató program. Ez maximum 2,5 millió forint kedvezményt jelent egy-egy, legalább hétüléses, új autó esetében, a sokgyerekesek 2022. december 31-ig élhetnek e lehetőséggel, s ami még nagyon lényeges: ezekre az autókra kötelező cascót kötni.
A szakember kiemelte még, hogy a biztosítók kárrendezési hajlandósága sokat javult az elmúlt években, egyre nagyobb az online biztosítási értékesítés a gépjárműpiacon, ugyanakkor az ügyfelek a kárrendezés kapcsán mind inkább a személyes tanácsadót keresik.
Ami a biztosítások népszerűségi sorrendjét illeti, első a Ford, ezt veszik mostanság a legtöbben, második a Suzuki, a harmadik helyre feljött a Skoda, negyedik az Opel, ötödik a Volkswagen, míg a világpiacon legnépszerűbb Toyota Magyarországon csak a hatodik a lajstromban.