Filmen az év üzletkötője

A siker nem mindig mérhető statisztikai adatokkal, olykor azonban akadnak nagyon is beszédes számok, amelyek ráerősítenek az elért eredmények hitelességére. Szekeres Csaba a Generali Biztosítónál lett a 2019-es üzleti év egyik legjobb üzletkötője, miután az összesítéskor kiderült: az év végére négyszáz fölé tornászta új ügyfelei, a vele élő kapcsolatot ápoló családok számát. Szakmai elhivatottságát időközben egy bemutatkozó filmen is megörökítették, az apropó tehát adott volt ahhoz, hogy magazinunkban is megszólaljon a mögöttünk hagyott esztendő biztosítási szakembere.

-Aminek köszönhetően 2019-es év egyik legjobbja lehettem, szerintem az a jó tervezés volt – vágott bele a harmincas évei elején járó szakember. – A múlt esztendő elején úgy két napot azzal töltöttem, hogy végiggondoltam, s gondosan megterveztem a teendőimet, így azt, hogy mennyi új ügyfelet kell megismerjek, mennyi szerződést kell kötnöm, hogy a legjobbak között lehessek. Hogy ehhez mennyi ügyfelet kell megszerezni, hánnyal találkozni, hogy mindez mennyi tárgyalást jelent havonta, hetente, naponta. Úgy kalkuláltam, hogy 2018-hoz képest ez körülbelül háromszoros növekedést kíván.

-Vagyis? – vetettük közbe. 

-Vagyis az előző évben szerzett mintegy százötven új ügyfél után 2019-ben több mint négyszáz új családnak kötöttem biztosításokat a teljes biztosítási területet lefedve. Gyakorlatilag ez közel ötszáz új szerződést jelent, és a megismert családok mostanra már az ügyfél-portfólióm részét képezik. Úgy kétharmaduk budapesti, a többi pedig Pest megyében, illetve az ország legkülönbözőbb részein él.

-Menet közben mennyire tűnt reálisnak, hogy sikerül a nagy ugrás?

-Mi havi értékelésben dolgozunk, s amikor láttam, hogy szépen alakul a január, a február, ez erőt adott, lelkesített, s hajtott afelé, hogy év végére elérjem a célomat. Fontos, hogy az ügyfelek nélkül nem érhettem volna el a kitűzött számokat, a négyszáz új családból több mint kétszázat a meglévő ügyfeleim ajánlottak, s ez hatalmas érték ezen a piacon.

 

-Az ajánlásokban rejlő egyértelmű támogatás mellett mi segített még?

-Nyilván az is, hogy év közben készült rólam egy bemutatkozó film, amely olyan alapértéket emel ki fő üzenetként, mint az élethosszig tartó partnerség. Én kifejezetten ügyelek arra, hogy 25-45 év közötti új ügyfeleim legyenek nagy számban, ők az én célközönségem, nagyon fontos, hogy ezeket az embereket egy életen át ki szeretném szolgálni biztosítási termékekkel.

-Honnan jött a film gondolata?

– Az egyik ügyfelemtől. Megkérdezett, hogy miképpen ajánljon ő engem másoknak. Mondtam, szóljon pár szót rólam az ismerőseinek, majd tovább gondoltam az ötletet: mi lenne, ha rövid bemutatkozó film szólna rólam ajánlás gyanánt?Iilyen ajánlási forma nem létezik a biztosítási piacon, egyetlen biztosítási tanácsadónál sem. Az egyik ügyfelem forgatócégét kértem fel erre a feladatra, ők egy profi stábbal két nap alatt kilenc helyszínen felvették a jeleneteket, én narrátorként felmondtam  rá a szöveget, ők összevágtak belőle bő másfél percet, s azóta gyakorlatilag ezzel a kisfilmmel ajánlanak tovább az ügyfeleim másoknak, ismerőseiknek, barátaiknak, munkatársaiknak.

-Mi derül ki a száz másodpercből?

– A novemberre elkészült film bemutatja, honnan jöttem, hivatkozik rá, hogy állami gondozott voltam, és tudatos építkezéssel jutottam el a jelenbe, s bemutatja azt is, hogy mi a vízióm, hova tartok. A videofilmből kiderül, hogy a legtöbb ügyfélhez személyesen házhoz megyek, a munkahelyükre vagy a lakásukra odaviszem a biztosítási teendőket, az ezzel kapcsolatos feladatokat, s rendszeresen tájékoztatom őket arról, hogyan áll a biztosítási portfóliójuk, kell -e bármin változtatnunk. A film révén pedig ki-ki eldöntheti, hogy neki tetszik-e ez a fajta együttműködés, szeretne-e velem dolgozni vagy sem.

Nem kérdés – írhatjuk ide a végére: – a Szekeres Csabára igent mondók alkotják az elsöprő többséget…