A desszertek világában
A fagylaltdesszert, a boldog, örömteli, felhőtlen lét
Janovszky Márk az iskolai éveit és több éves amerikai munkavállalást követően, 2004-ben hazajött és szinte azonnal elhelyezkedett egy svájci multinál, ahol a professzionális nyelvtudás és az értékesítésben releváns tapasztalat volt a fontos.
Ezeknek köszönhetően először üzletágvezetőnek, majd ügyvezető igazgatónak nevezték ki. Közel nyolc év alatt egy sikeres, milliárdos céget hagyott maga mögött. Kelet-
Európában tizenhárom ország tartozott hozzá, több mint 80 milliós lélekszámú terület irányításáért felelt.
A sikertörténet ellenére miért hagyta hátra a multik világát?
A klasszikus multi korlátozta a szabadszellemű felfogásomat, a kreativitásom, jóformán szétfeszített, mivel ott szigorú keretrendszert kellett követni, szűk döntési jogkörrel… Kifejezetten a gasztronómiában akartam valamit alkotni. Évekig kerestem az utam, miközben sokat utaztam, főleg gasztro élmények sokasága ért, de nem voltak ezen a területen kapcsolataim és nem értettem hozzá, pedig ehhez majdhogynem születni kell, de minimum, nagyon érteni a mesterséghez. Franciaországtól Olaszországig rengeteg helyen jártam, hogy tanulhassak és inspirálódjak. Egyre jobban közelítettem a cukrászat felé, valamint ezen felül kialakult a három alappillér, amire a jövőbeni vállalkozásomat alapozni szeretném: a prémium minőség, az egészségtudatosság és a franchise lehetősége.
Így a fagylalt lett a telitalálat.
Igen, illetve az abból kialakított fagylaltdesszert, ami nem más, mint különböző textúrák ötvözete egy hideg desszert formájában, aminek alapeleme a fagylat és mellé jönnek azok az alkotóelemek, amelyek által egy magasabb szintre emeljük a fagyizás élményét. A hangsúly a desszert komplexitásán van, egyediségét az összeállított kombinációk adják. Fagylaltdesszertjeinkben mindig kétféle fagyi van, jelen esetben sóskaramella és piemonti mogyorófagyi kiegészítve házi brownie-val, belga csokoládéval, karamella öntettel és piemonti mogyorótörettel.
Mi a kedvenc?
Mindig más! Idén a feketetea-citrom, ami egy bergamotos feketetea fagyi és egy szicíliai citrom sorbet citromos piskótával, és ribizlis levendulaöntettel. De imádom az új banán-sósmogyoró-toffee-diós crumble fagyidesszertünket is.
Hány féle ízben kapható a Cloud9?
Létezik egyszemélyes, valamint családi kiszerelés is. Összesen kilencféle fagyidesszert és kilencféle fagylalt kapható gasztro és kiskereskedelmi egységekben. Ezen felül, tavaly óta gombócos fagylaltot is forgalmazunk, idén már országosan összesen 24 helyen.
Hogy jött a névválasztás?
Megálmodtam, hogy a márka, milyen életérzést akar közvetíteni és mit akarunk képviselni. Ezt összefoglaltam írásban, amit elolvasva egy brand manager, csak annyit mondott: „Olyan mintha felhők felett sétálnék.” Innen jött a Cloud9, ami egy angol kifejezés, pontosan ezt jeletni: boldog, örömteli felhőtlen lét.
Hova pozícionálná a saját márkáját?
A tudatosan felhasznált prémium alapanyagválasztás alapján egyértelműen egy minőségi, átlag feletti márkát hoztunk létre. Ezt csak tovább fokozza, hogy a fagyidesszertjeink unikumnak mondhatóak a fagylalt- és jégkrémpiacon. Ezáltal a nemzetközi élvonalba tartozó, közismert prémiummárkákhoz pozícionáltuk magunkat. Ezzel együtt idén júniustól elérhető új, klasszikus termékcsaládunk alacsonyabb árfekvésű. A népszerű csoki-vanília-eper-sóskaramell ízek szélesebb közönség számára is hozzáférhető áron kerültek a boltokba a napokban.
Fejlődésünk részeként idén már alapanyagaink egy részét a termelőktől importáljuk, legyen az Brazília, Sri Lanka, Szicília vagy éppen az észak olaszországi Piemont régió. Nagyon figyelünk a már említett egészségtudatosságra, így nem használunk ízfokozót, aromát, tartósítót és színezéket sem.
Jövőkép, távlati célok?
Saját, egyre bővülő manufaktúránk van. Fő célom egy nemzetközi láncolat felépítése. Immár nagyon komoly befektetőink vannak. Így első lépésben az európai piacon akarunk ismerté válni és megvetni a lábunkat, majd a világ meghódítása következik.