Az ideális társ

A legutóbbi lapszámunkban, a Yaris Cross csúcsverzióját tettük próbára. Most egy igen jól felszerelt hibrid következik.

A Yaris Cross, a Toyota európai modell offenzívájának egyik legerősebb fegyvere. Ez a számokban is kezd láthatóvá válni, mert a világ legnagyobb autógyárának a hazai eladásai, lassan veszélyeztetik a Suzuki első helyét. Ez mutatja, hogy a Toyota stratégiája működőképes. Ebben a legfőbb ütőkártya, a hibrid technika és a szabadidő-autók párosítása. Ez a recept nem csak kicsiben, tehát a Yaris Cross méretben működik, hanem picit nagyobban is. Ugyanis  nemsokára piacra kerül a Corolla Cross. Ez egy számmal nagyobb emelt autó lesz, így teljes lesz a paletta.

A suv kínálat

A belépő szintet a nemsokára tesztelendő Aygo X jelenti, ezt a típust követi a tesztautónk, ami után a C-HR található. Ez fölé érkezik a Corolla Cross, amit a Rav 4 követ. Európában két verzió található fentebb: a kiváló terepjáróképességeket felvonultató Land Cruiser és a tengerentúlról érkező Highlander.  

Yaris Cross a köbön!

A Toyota nyerő stratégiájának a része, hogy egy modellen belül is széles a választék. Tehát mindenki megtalálja a pénztárcájához és az igényeihez illő típust. Ennek köszönhető, hogy az őszi számunkban egy elsőhajtású, és alaposan felextrázott, feltűnő külsővel rendelkező változatot tettünk próbára. A téli számunkban zárjuk a sort, egy elsőhajtású, kézi kapcsolású váltós, de jól felszerelt Yaris Cross verzióval. Az érdekessége ezeknek az autóknak, hogy egy típuson belül is jól láthatók a különbségeik.   

Jelszó: hibrid!

A figyelem vonzásról a fekete tető és az arany fényezés kettőse, plusz a dögös keréktárcsák gondoskodnak. A jó hangzásról pedig a JBL hangrendszer. A jó felszereltség – azaz a drága vételár – a modell legnagyobb hátránya. Aki nem szeretne ennyit költeni, az egy szerényebb felszereltségű hibriddel sokat tud spórolni. 

Mivel csak az első kerekeit hajtja a Yaris Cross, így rögtön több előny is jelentkezik. Az egyik, hogy a csomagtartó nagysága felkúszott 397 literre. Csökkent az autó tömege, így a fogyasztás is lentebb ment, ami városban elérheti a 3,5 litert is… Települések között ez egy literrel megnövekszik, a maximális fogyasztást autópályán lehet elérni. Ami 6,5-7 liter is lehet, sportos vezetéssel kombinálva.

Ötlet

Aki ódzkodik az elektromos autóktól, pl. az utcai töltési nehézségek vagy a megemelkedett otthoni áramdíj miatt. Vagy tart attól, hogy a tölthető hibridet (PHEV), a házában drágán tudja tölteni, annak működőképes alternatíva a Yaris Cross hibrid. Ugyanis a nyári körülmények között produkálta az autó fenti fogyasztásokat. Így ez a típus kisebb gyermekkel rendelkező két felnőttnek, városi környezetben vagy rövidebb távú ingázásra teljesen ideális autó. Érv a hibrid mellett, hogy időközben a két hajtóanyag ára elkezdett közelíteni egymáshoz. A hibrid autó tankolása jóval gyorsabb és egyszerűbb, a fogyasztása pedig csekély.

Toyota Yaris Cross 1,5 Hybrid 4×2 Premier Edition JBL

  • Hossz/szél./mag.: 4180/1765/1560 mm
  • Motor: 1490 cm3+villanymotor, 116 LE/141 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 11,2 s
  • Ár:11 290 000 Ft (Alapár: 7 850 000 Ft)
  • Tesztautó: Toyota Central Europe Hungary

Benedek Attila

Megosztom