Az ideális társ

A nyári számunkban a Yaris Cross csúcsverzióját tettük próbára. Most egy igen jól felszerelt hibrid következik.

A Yaris Cross, a Toyota európai modell offenzívájának egyik legerősebb fegyvere. Ez a számokban is kezd láthatóvá válni, mert a világ legnagyobb autógyárának a hazai eladásai, kezdik veszélyeztetni Suzuki első helyét. Ez mutatja, hogy a Toyota stratégiája működőképes. Ebben a legfőbb ütőkártya, a hibrid technika és a szabadidő-autók párosítása.

Az őszi számunkban egy elsőhajtású, és alaposan felextrázott, feltűnő külsővel rendelkező változatot tettünk próbára. A figyelem vonzásról a fekete tető és az arany fényezés kettőse, plusz a dögös keréktárcsák gondoskodnak. A jó hangzásról pedig a JBL hangrendszer. A jó felszereltség – azaz a drága vételár – a modell legnagyobb hátránya. Aki nem szeretne ennyit költeni, az egy szerényebb felszereltségű hibriddel sokat tud spórolni. 

Mivel csak az első kerekeit hajtja a Yaris Cross, így rögtön több előny is jelentkezik. Az egyik, hogy a csomagtartó nagysága felkúszott 397 literre. Csökkent az autó tömege, így a fogyasztás is lentebb ment, ami városban elérheti a 3,5 litert is… Települések között ez egy literrel megnövekszik, a maximális fogyasztást autópályán lehet elérni. Ami 6,5-7 liter is lehet sportos vezetéssel kombinálva.           

Toyota Yaris Cross 1,5 Hybrid 4×2 Premier Edition JBL

  • Hossz/szél./mag.: 4180/1765/1560 mm
  • Motor: 1490 cm3+villanymotor, 116 LE/141 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 11,2 s
  • Ár:11 290 000 Ft (Alapár: 7 850 000 Ft)
  • Tesztautó: Toyota Central Europe Hungary

Benedek Attila

Megosztom