A hiányzó láncszem

A Toyota európai modell offenzívájának a kulcselemét tettük próbára. A nagyon jól felszerelt kisméretű szabadidő-autó igen meggyőző volt.

Érdekes tapasztalatot szereztünk a tavaly tesztelt, és a 2021-es Év autója címet megnyerő Yaris-szal kapcsolatban. Miközben a Yaris Cross szabadidő-autót próbáltuk. A teszten értettük meg, hogy miért a mezőny egyik legkisebb modellje a Yaris. A trükk az, ha valaki valamivel nagyobb vagy divatosabb autót akar, annak ott a Cross verzió…

A Yaris-nál trendibb újdonság 240 milliméterrel hosszabb és szinte ugyanazt a technikát használja. A Cross 20 mm-rel szélesebb, a magassága pedig 90 milliméterrel nagyobb a díjnyertes rokonánál. A növekedés a csomagtartón látszik a leginkább: 397 liter az űrtartalom. Mivel a négykerék-hajtású hibridet tettük próbára, ezért a raktér mérete 320 literre csökkent.

A csomagtartó jól pakolható, hálóval és akasztókkal ellátott. A méretekből adódóan csodát nem lehet várni a hátsó üléseken. Leginkább azért, mert a hátsó ajtó nem nyitható szuper szélesre. A Yaris Cross másik hátránya, hogy autópálya tempónál nem Lexus csendességű a fülke. Itt fogyaszt a legtöbbet. A kárpótlást a városi 4-4,5 literes étvágy jelenti és az, hogy elektronos módban kb. egy kilométert tud megtenni az autó. Ez elmond mindent a hajtáslánc hatékonyságáról. A mindennapokban egyébként jól teljesít a Yaris Cross, a műszerfala felnőttes, az utastérben pedig jó minőségűek az anyagok.

Benedek Attila        

Toyota Yaris Cross 1,5 Hybrid AWD-i

  • Hossz/szél./mag.: 4180/1765/1560 mm
  • Motor: 1490 cm3+villanymotor, 116 LE/141 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 11,8 s
  • Ár:10 730 000 Ft (Alapár: 5 990 000 Ft)
  • Tesztautó: Toyota Central Europe Hungary

Megosztom