A titkos favorit

A Mitsubishi tölthető-hibridjeiről kevesen tudják, hogy a műfaj legjobbjai. Új zöld típus jelent meg a kínálatban.

A Nissan 2017-ben részvénytöbbséget szerzett a Mitsubishiben. Az bizonyára a véletlen műve, hogy ez azt követően történt, hogy a kiderült, hogy a márkának volt egy környezetvédelmi ferdítése a hatóságok felé. Ez miatt, hirtelen lecsökkent a cég értéke.

Ami megtörtént az megtörtént, a lényegen nem változtat, hogy a Nissannak nagyon jól jött a három gyémántos márka. Az oka, hogy az elektromos hajtásban nagy a tapasztalatuk (Mitsubishi i Miev, 2010). Ugyan ez mondható el a tölthető-hibrid technikáról is.

Szakmaiság

A japánok zöld múltjáról annyit, hogy a nemrég kifutott Outlander PHEV, 2012-ben került a szalonokba… Azóta folyamatosan frissítették a típus hajtásláncát. Ez annyit jelent, hogy a legkifinomultabb és a legjobb a felvonultatott hajtástechnikájuk. Jó viszonyítás ad a tapasztalatukról, hogy néhány márka csak pár éve dobta piacra az első tölthető-hibridjét…

A hosszas felvezetés azért volt, hogy lehessen látni és becsülni az Eclipse Cross-ban használt műszaki megoldásokat. Ugyanis ez a testvér modellből származik.

Technika

A japán szabadidő-autót kiváló hajtáslánccal kínálják, ez a legnagyobb előnye. Az Eclipse Cross-t villámgyorsan lehet az utcai töltőkön „tankolni”. Az szintén nem általános, hogy a villanymotorok visszatöltésének a mértéket lehet állítani. A legerősebb állásban, szinte a fékpedál érintése nélkül lehet vele a városban közlekedni. A való világban, valamivel 40 kilométer fölötti az elektromos hatótávja. A fogyasztás alacsony töltésű akkuval – gyakorlatilag hibridként használva – városban 7 liter, ami az 1900 kilós önsúlyhoz képest jó érték.

A szabályozható erősségű visszatöltést úgy a legjobb kihasználni, ha valaki hegyes vagy dimbes-dombos környéken közlekedik. Ilyen útviszonyok közötti autózással, a legerősebb motorfékkel, klasszul lehet gyarapítani az elektromos hatótávot. Az előnyöknél meg kell említeni a négykerék-hajtást, amely bizonyos élet és használati körülmények között jól jöhet.

Az utolsó mohikán     

A tesztautónk az utolsó teljesen saját fejlesztésű Mitsubishi. A közeljövőben érkező gyártmányok, már a Renault/Nissan házasság szülöttei lesznek. A nemrég felfrissített Eclipse divatos külsején, alig vehető észre a kor. Az utastérben több dologból látszik, hogy nem a legfrissebb fejlesztésű az autó. Az egyik, hogy a fülkében sok a zongoralakk bevonatú műanyag. A másik korjelző: a mutatós órákat felvonultató műszerfal. Ebben az a vicces, hogy ez a megoldás drágább, mint a sík képernyős kijelző és mostanság már kezd különlegesnek hatni.

Az átlátható menüvel rendelkező központi kijelző, rengeteg adattal szolgál a hibrid rendszerről. Aki éli a töltési idő, a pontos áram és üzemanyagfogyasztás vezetését, plusz az adatok elemzését, az jó partnerre talál az okostelefonos applikációval is rendelkező rendszerben. Ezeket a PHEV & Info menüpontban lehet találni. A hátrányt, az angol nyelvű kezelő felület jelenti, akár a Fordokban. A tesztautónkhoz a legfontosabb tanács: aki el tud lenni az elhúzható napfénytető és más látványos extrák nélkül, az barátibb áron is hozzájuthat az utolsó, valódi Mitsubishihez. Egy közepes vagy belépő felszereltségi szinttel a leggazdaságosabb megvásárolni az tölthető-hibridet.

Mitsubishi Eclipse Coupé PHEV Instyle navi 4WD

  • Hossz/szél./mag.: 4545/1805/1685 mm
  • Motor: 2360 cm3+2 villanymotor, 188 LE, 195 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 10,9 s
  • Ár: 17 900 000 Ft (Alapár: 16 390 000 Ft)
  • Tesztautó: MM Import Kft.

Benedek Attila

Megosztom