A titkos favorit

A Mitsubishi tölthető hibridjeiről kevesen tudják, hogy a műfaj legjobbjai. Új zöld típus jelent meg a kínálatban.

A Mitsubishi szakmai tapasztalatáról annyit, hogy a nemrég kifutott Outlander PHEV, 2012-ben került a szalonokba. Azóta folyamatosan frissítették a típus hajtásláncát. Nála valamivel kisebb az Eclipse Cross, ami a nagytestvér technikáját használja.

A japán szabadidő-autót igen kifinomult hajtáslánccal kínálják. Az autót villámgyorsan lehet az utcai töltőkön „tankolni”. Szintén nem általános, hogy a villanymotorok visszatöltésének a mértéket lehet állítani. A legerősebb állásban szinte a fékpedál érintése nélkül lehet városban közlekedni. A gyakorlatban, valamivel 40 kilométer fölötti az elektromos hatótáv. A fogyasztás alacsony töltésű akkuval városban 7 liter, ami az 1900 kilós önsúlyhoz képest jó érték.

A tesztautónk az utolsó teljesen saját fejlesztésű Mitsubishi. A közeljövőben érkező gyártmányok, már a Renault/Nissan házasság gyümölcsei lesznek. A nemrég felfrissített modell divatos külsején alig vehető észre a kor. Az utastérben több dologból látszik, hogy nem a legfrissebb fejlesztésű az autó. Az egyik, hogy a fülkében sok a zongora lakk bevonatú műanyag. A másik kor jelző: a mutatós órákat felvonultató műszerfal. Az átlátható menüvel rendelkező központi kijelző, rengeteg adattal szolgál a hibrid rendszerről.           

Mitsubishi Eclipse Coupé PHEV Instyle navi 4WD

  • Hossz/szél./mag.: 4545/1805/1685 mm
  • Motor: 2360 cm3+2 villanymotor, 188 LE, 195 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 10,9 s
  • Ár: 17 900 000 Ft (Alapár: 16 390 000 Ft)
  • Tesztautó: MM Import Kft.

Benedek Attila

Megosztom