Elektromos vadló

A Mustang jól ismert nevével lépett színre a Ford első, elektromos autó alapokra épült zöld modellje.

A Mustang Mach-E biztató jövőt vetít előre, ugyanis az elektromos autónál is megmaradtak a klasszikus Ford erények. Ezek között ott a kiváló vezethetőség, a praktikus belső, mindez ízlésesen csomagolva. A négyajtós, emelt kupéra hasonlító külsőbe csomagolt elektromos Ford, hozza a ma elvárt színvonalat.

Hatótáv

A 98,7 kWh-ás akku csomag, a teszten 350 kilométer körüli hatótávot biztosít. Ezt sok visszatöltéssel és átlagos vezetési stílussal sikerült elérni. Ha sokat használják az elektromos vadlovat városban, akkor a hatótáv kb. 400 kilométerig növelhető. Az átlagfogyasztás 18-19 kWh/100 km, ami elfogadható érték.                                                                                     

A hatótávot gyorsan tudja csökkenteni, ha kihasználják az 580 Nm nyomatékot. Ez az erő, szinte minden tempóról AZONNALI gyorsulást biztosít. Ez autópálya tempónál is megfigyelhető, miközben jó tudni, hogy 180 km/óra a Mustang Mach-E maximális sebessége.  

A töltésnél a gyorsabb verziót, az 50 kW-os gyorstöltő jelentette. Ezzel 37 perc alatt, 26,5 kWh áramot vett fel a Ford, miközben a töltöttsége 45 százalékról, 75-re ugrott. Ez jól mutatja az autó töltési képességeit. Magyarra fordítva: az 50 kW-os töltővel, két óra körül lehet nulláról, tele „tankolni” a vadlovat.

A név kötelez

Kanyargós utakon jó vezetni a testes és négykerék-hajtású autót. A Mach-E ilyen téren a képességeit a Ford gyári videóiban mutatja meg igazán, ahol a havas környezetben jól szórakoznak vele a tesztpilóták. Ez annak köszönhető, hogy hajtóerő nagyobb része a hátsó tengelyre kerül. Így a hátsóhajtású jelleg megmaradt, ami utalás a névadó autóra.

Három üzemmód közül lehet választani, a legtöbbet a legnyugisabb suttogó módot használtuk, a bekapcsolt egypedálos móddal. Ez tényleg hozza a fékpedál nélkülözését, amit az erős motorfékkel pótolnak. A fékek teljesítményét és hatékonyságát, jól mutatják a hatalmas méretű féktárcsák. 

Az utastér

A kanyarokban érdemes óvatosnak lenni, mert a fotelszerű első üléseknek minimális az oldaltartása. A teljesen sík padló és a 16 milliméter híján 3 méteres tengelytáv, hátul bőséges lábteret eredményez. Szóval szűkösségről nincs szó. A csomagtér 402 literes és sík felületekkel határolt. Eldöntött hátsó üléseknél a tér nagysága 1420 literre emelkedik

A központi kijelző nem ért magyarul, viszont egyszerűen kezelhető. A 15,5 colos kijelzőn lehet – álló helyben – rajzolgatni és kifestőt színezni. Töltés közben az időt el lehet tölteni zene hallgatással is, mert a tíz hangszórós B&O hifi remekül szól.

A nagy képernyő azt is jelenti, hogy eltűntek a műszerfalról a fizikai gombok. Ezért a hőmérséklet állításhoz le kell nézni a táblagép bal aljára, majd két mozdulatot kell végrehajtani. Ennél kevesebb figyelmet igényel a Galaxy hibrid, hagyományos megoldása.

Benedek Attila

  • Hossz/szél./mag.: 4713/1881/1625 mm
  • Motor: 2 villanymotor, 351 LE/580 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 5,8 s
  • Ár: 29 018 000 Ft (Alapár: 27 396 000 Ft)
  • Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.

Megosztom