A japán stílus

A Honda folytatja az elkezdett modell offenzíváját: a friss Jazz-t követi az új HR-V. Az újdonság is csak hibrid verzióban kapható, akár a nemsokára érkező vadonatúj Civic.

A Honda belépő szintű, azaz kompakt szabadidő-autója a legrégibb motoros a műfajban. Már akkor kapható volt az első verzió (1998), amikor a szabadidő-autók helyett, az egyterűeket rajongták körül a vásárlók. Anno a konkurenciából alig akadt, tehát az első generáció túl korán érkezett, magyarul megelőzte a korát. Ennek tudható be, hogy a második széria csak 2013-ban került piacra. Az elődről szerzett tapasztalatokat itt olvashatja. Korábban a Jazz-t és a „terepesített” kivitelét is leteszteltük.

Hibrid és árazás

A 4,3 méter hosszú HR-V árán nem kell meglepődni, pontosabban az új autók árán nem kell és nem is érdemes meglepődni. Ha az euró erősödése nem lett volna elég, hozzájött az árhoz az alapanyag árak emelkedése. Elviekben lenne lehetőség az új modell jóárasítására, mert a HRV, a hibrid rendszer nélkül, kézi kapcsolású váltóval remek kombináció lenne. Ezzel a párosítással, bizonyára befért volna a 10 milliós lélektani határ alá. Mivel Európa a környezetvédelem élharcosa, ezért búcsút mondhatunk az elérhető áru autóknak. Ezeket, más kontinensek vásárlói kapják meg.

Japán életérzés

A külső formatervnél jól látható a stílusváltás: a karosszéria jóval befogadóbb és letisztultabb az elődjénél. A Jazz minimalistába hajló utasterével és műszerfal kialakításánál, jóval több a „bugi” a HRV fülkéjében. A 4,3 méteres hossz, láthatóan túlnövi a korábbi verziókat és a négyméter körüli kisautókat is.

A különleges japános stílus, leginkább az utastérben vehető észre: a beltérnek igen jó a hangulata és a minősége. Ezt a kifinomultsággal és a jó minőségű anyagok használatával érték el. Az utastér simán felveszi a versenyt néhány prémium autóval a kidolgozottság és az összerakás minősége terén.

Képernyők és a varázsülés

A Honda az új HRV-nél behozta a központi kijelzők terén összeszedett lemaradását. Ez igen megnyugtató, mivel egy ideje a mércét, a villámgyorsan működő okostelefonok adják. Ezek gördülékeny használatához és kiváló működési sebességéhez pedig hozzá szoktak a vásárlók.

Az új HR-V-ben használt rendszer fényévekkel jobb az elődjénél, a menürendszer jól átlátható és kezelhető. A működési sebessége viszont elmarad a legjobbaktól, de a tapasztalt szint, tényleg űrugrás a korábbiakhoz képest. USB pontokkal is jól ellátták a modell.  

Az utastér legnagyobb ásza még mindig a Magic Seat elnevezésű ülésrendszert. Ez az a dolog, amibe a családosok, gyorsan bele tudnak szerelmesedni. A rendszer a HRV-ben is zseniálisan működik, és egyedülálló megoldást biztosít a magas szintű helykihasználásra. A lényege itt is a hátsó ülés ülőlapjának az egyben vagy külön-külön történő felemelése és rögzítése. Ekkor a két hátsó ajtó között, eszement nagy hely keletkezik. Így keletkezett térben, a magas növényektől kezdve, számtalan dolgot lehet szállítani. A csomagtartó mérete alapállapotban 319 literes. Eldöntött hátsó ülésekkel –  beleszámítva a raktér alatt rejtett rekeszt – 987 literes helyet biztosít. A raktér átlagtól kisebb mérete, az alatta tárolt akkumulátornak köszönhető. Ennek hiányában, plusz 80-100 litert biztos lehetett volna nyerni.

A hajtásrendszer

A HR-V-ben két villanymotor és a belsőégésű motor biztosítja a 131 lóerős összteljesítményt. Ennek egyetlen hátránya, hogy autópálya tempó körül és fölött, csökken az autó ereje. Tehát nem ez a típus a legalkalmasabb arra, hogy rendszeresen megtegyék vele a Budapest-Hannover távot.

A felvonultatott technika összhangja és működése példás. Sima és finom a váltás a villanymotor és a hagyományos motor között. Városban teszi igazán oda magát a zöld technika: ekkor lehet pár száz métert troli hangot hallatva, kibocsájtás nélkül közlekedni. A rendszer hatékonyságáról sokat elmond, hogy városi környezetben – kicsit odafigyelve használva  – az 5 liter alatti fogyasztás is elérhető. Városok között ez felmegy valamivel 5 liter fölé. Az autópálya tempón  hajszolt HRV-vel a hibrid technika sem tud csodát tenni: ilyen esetben a nagy homlok felület ára a 7-8 literes étvágy.   Az adatok is mutatják, hogy városi és elővárosi közlekedésre ideális a prémium liga felé törekvő új Honda HRV

Honda HR-V e:HEV Advance Style

  • Hossz/szél./mag.: 4340/1790/1582 mm
  • Motor: 1498 cm3+2 villanymotor, 131 LE/ 253 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 10,6 s
  • Ár: 12 957 700 Ft (Alapár: 10 399 000 Ft)
  • Tesztautó: Honda Motor Hungary

Benedek Attila

Megosztom