A japán stílus

A Honda folytatja a modell offenzíváját: a friss Jazz-t követi az új HR-V. Az újdonság, csak hibrid hajtással érhető el.

A 4,3 méter hosszú HR-V árán nem kell meglepődni. Hibrid rendszer nélkül, és kézi kapcsolású váltóval, bizonyára befért volna a 10 milliós lélektani határ alá. Mivel Európa a környezetvédelem élharcosa, ezért búcsút mondhatunk az elérhető árú modelleknek. Ezeket más kontinensek kapják.

A formatervnél érezhető a stílusváltás: a külső befogadóbb és letisztultabb az elődjénél. A japán stílus leginkább az utastérben vehető észre: a beltérnek igen jó a hangulata és a minősége. Néhány belépő szintű prémium autó csak jelenthet neki.

A központi kijelzők terén összeszedett komoly lemaradását behozta a Honda. Az új HR-V-ben használt rendszer fényévekkel jobb az elődjénél, de gyorsaságban elmarad a legjobbaktól. A Magic Seat elnevezésű ülésrendszert itt is alkalmazták, ami garancia az egyedülálló helykihasználásra. Az utastér csendességével jól át lehet kötni a motorra.

A HR-V-ben két villanymotor és a belsőégésű motor biztosítja a 131 lóerős összteljesítményt. Ennek egyetlen hátránya, hogy autópálya tempó körül és fölött, elfogy az autó ereje. A felvonultatott technika összhangja és működése viszont parádés. Sima és finom a váltás az villanymotor és a hagyományos motor között. Városban teszi igazán oda magát a zöld technika: ekkor lehet pár száz métert troli hangot hallatva, kibocsájtás nélkül közlekedni. Városi környezetben, az 5 liter alatti fogyasztás is elérhető.

Honda HR-V e:HEV Advance Style

  • Hossz/szél./mag.: 4340/1790/1582 mm
  • Motor: 1498 cm3+2 villanymotor, 131 LE/ 253 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 10,6 s
  • Ár: 12 957 700 Ft (Alapár: 10 399 000 Ft)
  • Tesztautó: Honda Motor Hungary

Benedek Attila

Megosztom