A legütősebb érv

A hazai autópiacon, a legjobb érvvel rendelkezik a tesztautónk: ez a legolcsóbb új autó!

A vásárlási döntésnél plusz pont, hogy rendkívül egyszerű szerkezetű a japán kiskocsi motorja. A műszaki részletekkel nem untatnánk az olvasót. Érdemes utána olvasni a kis hengerűrtartalmú, három hengeres turbós erőművek hibáinak, de leginkább az élettartamuknak. Maradjunk annyiban, hogy ez néhány márka esetében elég „érdekes” eseteket tartalmaz. A megbízhatóság szobrát, nem ezekről a motorokról fogják mintázni. A Mitsubishi háromhengerese melletti érv még, hogy egész elfogadható a hangja. Ez néhány konkurenshez képest, zene.

Az egyszerű szerkezetű motor a garancia arra, hogy sokévig kiszolgálja az autó a tulajdonosát. A habot a tortán a 150 ezer kilométeres vagy 5 éves garancia jelenti. Így aki hosszabb távra tervez, annak nagyon jó ajánlat lehet a Space Star. Egyetlen hátránya, hogy nem erős. A 71 lóerővel a motorházban, nem érdemes családi túrát tervezni a Magas Tátrába, mert szenvedős lesz.

Városi terepre

A várható dinamizmusról sokat elmond a 15,8 mp-es 100 km/óra gyorsulás. A megnyugvást az adja, hogy 60-70 km/óráig jól tartható vele a forgalom ritmusa. Az autópálya nem az ő terepe. A nem túl acélos dinamizmusért cserébe viszont jól fogyaszt, települések között, még 5 liter alá is lemegy az étvágya. És városban is tudja ezt valamennyire tartani.         

Tesztautónkat igazi városi autóvá, a fokozat-nélküli váltó tette. A CVT-vel jelölt automata egész gyorsan működik és erős gázadásra sem bőg a motor, és elfogadható a késése. Jó összedolgozik a háromhengeressel. Így aki sokat jár városban, az egész jó célszerszámot kaphat a pénzéért. A használatot elősegíti a 3,8 méteres hossz és a kiváló fordulékonyság. Könnyű vele a parkolás és a fordulás. 

Hol a csapda?

Az ajánlat túl jónak tűnik. A rejtély kulcsa, hogy a Space Star nem a legfrissebb típus, így születhetett a remek szám az árcédulán.  A világ más tájain Mirage néven futó kisautó 2011-ben került piacra és a frissítések hatására vált újra piacképessé. Ez be is határolja a vevőkörét, amely olyan vásárlókból áll, akit az autó teljesítménye nem különösebben érdekli. És a négykerekűt inkább egy helyváltoztatásra készült tárgynak tekinti, aminek a fenntartási költségeit szeretné alacsonyan tartani. Plusz a megbízhatóság is fontos neki és az esetek nagy részében városban használja a járművét. Ha valakinek hasonlók az elvárásai, akkor nem érheti csalódás. 

A kor és a jövő  

Az idő a Space Star külsején, leginkább a kisebb méretű kereken és az ajtók ablak keretein lévő szélterelőkön látszik. Ilyet jó ideje nem használnak. A karosszérián lévő légterelő szett viszont jól feldobja az autót, ami sárga színben dögösen nézett ki. Az utastérben a műszerfal kialakításából és a fülke szélességéből lehet gyanús, hogy nem a legfrissebb a modell.

Aki friss fejlesztésű Mitsubishi kisautóra vágyik, annak kicsit várnia kell. A Renault Clio műszaki alapjaira épülő új Colt már a célegyenesben van. Várhatóan ez modell is kívül-belül jobb lesz, mint a francia rokona. Erre garancia a Nissan Micra, amely több bugit és formai ötletességet tartalmaz, mint a Clio. És a Capture lemezeit használó kis szabadidő-autó is elkészült. Az új ASX a jövő tavasszal, többféle hibrid hajtással jelenik meg.   

Mitsubishi Space Star 1,2 MIEV CVT

  • Hossz/szél./mag.: 3845/1665/1505 mm
  • Motor: 1193 cm3, 71 LE/6000 ford/perc, 102 Nm/ ford/perc
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 15,8 s
  • Ár: 6 510 000 Ft (Alapár: 4 340 000 Ft)
  • Tesztautó: MM Import Kft.

Benedek Attila

Megosztom