A munka elvégezve

Az MG középső modellje azoknak ajánlható, akik kényelmes, jól kinéző és hagyományos motorú szabadidő-autóban gondolkodnak.

Már a második MG-t teszteltük, ebből is levonhatjuk azt a következtetést, ami látható az utakon: a vásárlók egyre jobban megismerik és megkedvelik az angol felmenőkkel rendelkező kínai márkát. A legfrissebb hír velük kapcsolatban, hogy nemrégiben bemutatták a Cyberstert, ami egy kisebb elektromos sportkocsi. Ez az MG TF utódja – és a jelek szerint – igen izgalmas járgány lesz.      

Térjünk vissza a tesztautókhoz. Az MG európai hódításának egyik fő pillére a HS, ami Mazda CX5 méretosztályában található. Az öreg kontinensen történő terjeszkedésben nagy szerepe volt a HS-nek, amiből elérhető tölthető-hibrid is.

Magazinunk, az év eleje óta kapható, 1,5 literes, turbós, kézi kapcsolású váltóval szerelt kivitelt tette próbára. Azaz egy alapfelszereltség közeli verziót, ami közel áll az átlagos vásárló választásához. Amiből ha akad még készleten, akkor a tízmillió körüli árban még elvihető.

Hozza a kötelezőt

A cím nem véletlen, a HS a 4,5 méter körüli szabadidő-autók között „harcol” a vásárlókért. És megfelel azoknak a kívánalmak, amit a vevők elvárnak az ilyen autóktól. Nincs benne semmi kirívó hiba és hozza a kötelezőt. A technikával ugyan ez a helyzet.

Ha valaki egy hagyományos motorú, tehát nem hibrid suvot keres, annak a HS tökéletes választás. A fentiekhez jó ár is társul, de nem az alacsony ár található fókuszban, hanem a jó ár és felszereltség párosa. Ennek látható jele a bőrrel burkolt ülések, amelyek azért más a ligába tartoznak, mint a DS9-nél megtapasztalt minőség.    

A váltókar útja elfogadható és a kapcsolási érzet meglehetőségen jó. A stop-start rendszer gyorsan működik, de ennek ellenére városban, 8-9 literes „étvágyra” lehet számítani. Ezért kárpótol az autóutas szakasz, ahol nyugis vezetéssel, valamivel hat liter alatti értéket is el lehet érni. Ezért hosszabb utazásokhoz, maximálisan ajánlható.

Az utastér

Az autóról kialakult összkép jó: a HS külseje belesimul az európai utcaképbe, semmi feltűnő és furcsa dolog nincs rajta. Az utastér bőrülései jól néznek ki és kényelmesek. Jó az összerakás minősége, az ajtók jól csukódnak, semmi sem nyöszörög és zörög. Egyedül az első ülések közötti könyöklő fedele mozgott kissé nehezen.

A központi kijelző teszi a dolgát, viszonylag gyors, a menürendszer nincs túl komplikálva. A nyelvek között nincs ott a magyar, de ez a Fordoknál is hasonlóan működik. Egyedül az alacsony hangerőre vett állapotban is éles hangon sípoló és sok vak riasztást produkáló távolság érzékelő volt zavaró. Ez szerencsére csak parkolás közben csinálta.

A fülkében pár helyen használtak fekete műanyag felületeket. A zongoralakknak hívott burkolat látványos a sajtófotókon, a mindennapokban viszont gyorsan gyűjti az ujjlenyomatokat. A váltó előtt található egy szálcsiszolt fémnek látszó műanyag burkolat. Ami elsőnek tárolónak néz ki, de mögötte lakik két USB csatlakozó. Mást tartani viszont nem nagyon lehet benne, ez egy fura megoldás.

Apróságok

Amit viszont becsülni kell, hogy a váltókar körüli tárolók alja gumírozott, tehát a benne lévő apróbb tárgyak nem csörögnek. Ez semmiségnek tűnik, de akadnak neves márkák, ahol a kopogós műanyagot vagy filléres posztót használnak. Ami elég kiábrándító.  

Az odafigyelés az apróságokra jól megy, mert a könyöklő alatti tároló alján található egy kapcsoló, amivel lehet állítani, hogy hűtött legyen tároló vagy sem. Így nyáron, az dobozos üdítő, a szendvics vagy a csoki idegen tartható.      

MG HS 1,5 T-GDI Comfort

Hossz/szél./mag.: 4574/2078/1685 mm

Motor: 1490 cm3, 162 LE/5500 ford/perc, 250 Nm/1500-4000 ford/perc

Gyorsulás (0-100 km/h): 9,9 s

Ár: 10 599 000 Ft (Alapár: 9 990 000 Ft)

Tesztautó: Duna Motors Disztribúció Kft.

www.autoblogger.hu

Megosztom