Bál az operában

Üdítő dolog a számtalan szabadidő-autó után, egy elegáns limuzint vezetni. Ami ráadásul szuper kényelmes, kényeztető és környezetbarát.

A korábban tesztelt DS7, a hajdani csúcsmodellje volt a márkának, ennek a helyét vette át a DS9. Már a hetesnél és sima benzinmotorral szerelt DS3-nál is látszódott az igyekezet, Jól érződött mindkét korábban kipróbált DS-nél, hogy rengeteg munkát fektettek a fejlesztésükbe. Az újdonság ezt a hullámot viszi tovább.

A gondos tervezés és az átgondoltság, autó minden porcikáján érződik, még a legapróbb dolgokon is. Ez jó jel, mert mutatja, hogy nincs összecsapva a munka.

A figyelem-mágnest vegyenek!

A karosszéria végre nem szabadidő-autós, hanem a legklasszikusabb és legelegánsabb forma: a limuzin. Ami három, jól elkülöníthető részből áll, azaz a karosszériának van eleje, utastere és csomagtartója. A harmonikus külső, jó vonzza a figyelmet, mivel nincsenek benne barokkos túlzások, a krómcsík is ízlésesen fut végig a tető szélein. Ezt az agresszivitástól és feltűnési kényszertől mentes esztétikus külsőt, kevés márka tudja hozni. Ami megnyugtató, hogy a forma nem csak a szerzőnek tetszett, hanem másoknak is: egész sokan megnézték a tesztautót. Ami érdekes, hogy még olyan körből is jött elismerő pillantás, aki pl. Mercedes E-osztályt hajtott.

A fülke

Az elegancia bent is folytatódik, az igazán nagy meglepetést, ott tudja okozni a DS9. Ugyanis a korábban emlegetett gondosság, és átgondoltság, az utastérben rendesen tobzódik. Maradjunk annyiban, hogy a bőrökkel nem spóroltak… A tetőt és az oszlopokat – hasított bőrre hasonlító – Alcantara borítja. A műszerfalat, az ajtókat és az üléseket, elegáns és kellemes tapintású bőrrel burkolták. A varrások gyönyörűek, az illesztések pedig precízek. A tesztautóban lévő 25 ezer kilométer ellenére, nincs semmi zörgés, a bőrök is jó állapotúak. Az üléseken nem látszódik a használatnak a nyomai. A csúcsmodell az Opera felszereltséget kapta, innen a cím. A világhírű zenei intézményünknek a támogatója egyébként a BMW.    

        

Nem kapható

Tesztautónk fura, egyfajta köztes létben volt, mert a tesztelt kivitel már nem elérhető. Ugyanis időközben megérkezett a DS9-hez egy frissítés, úgyhogy az általunk tesztelt 225 lóerős hibridrendszert, erősebb és már kb. 60 elektromos kilométert tudó kivitel váltotta. Így elérte azt a szintet, ami ma elvárható az ilyen technikától.

A kipróbált modell, a gyakorlatban kb. 35 kilométer körüli elektromos hatótávolsággal rendelkezett. Az elegáns belsőhöz jól illett a finoman működő hibrid technika. Ez biztosította a csendes siklást és a zöld üzemet. Ez az elegáns csomagolással egy nagyon egyedi, esztétikus és – manapság legfontosabb – környezetbarát autót eredményezett.         

DS9 e-Tense 225 Opera

Hossz/szél./mag.: 4930/1932/1460 mm

Motor: 1598 cm3+villanymotor, 225 LE, 300 Nm

Gyorsulás (0-100 km/h): 8,3 s

Ár: 25 200 000 Ft (Alapár: 20 590 000 Ft)

Tesztautó: P Automobil Import Kft

www.autoblogger.hu

Megosztom