Csúcsra tör

A kisméretű szabadidőautók közötti konkurenciaharcról sokat elmond, hogy közel két tucat típus küzd a vevők kegyeiért. Az egyik látványos darab, a Kia üdvöskéje.

A nyeréshez elengedhetetlen a dögös külső, ami a Stonic esetében a következőkből áll: emelés, műanyag elemek az autó oldalán és látványos, este különösen jól mutató lámpák. Az Kia arculatába jól illő hűtőrács is hozzájárul a csillagos ötös kinézethez. Ezzel a csomaggal csábítja el a Stonic azokat, akik 4 méter körüli kisautóban gondolkodnak, tehát VW Polo vagy a Kia Rio megvásárlásán. Hogy a döntés még nehezebb legyen, a tesztautónk csúcsfelszereltségű volt… Ez már komoly dilemma elé állítja a vásárlót: ezt a típust vegye vagy egy mérettel nagyobb, gyengébb felszereltségű Ceedet?

A csáberő következő része a beülés, itt a különbséget a magas üléshelyzet jelenti. Ez azoknál jelent előnyt, akinek fáj a derekuk vagy a mozgásuk kevésbé jó. Hogy igazán városálló legyen az autó, arról a 7 sebességes, dupla tengelykapcsolós váltó gondoskodik. Így válik szuper kényelmessé a Stonic vezetése. A hajtásról egyliteres turbómotor gondoskodik, aminek a 120 lóereje arany középutat jelent teljesítményben, miközben 6,5 körüli átlagfogyasztást lehet vele produkálni. A lágy-hibrid technika villámgyorssá varázsolja a motor leállítását és beindítását, így csökkenti a fogyasztást.

Az utastér a GT-Line felszereltségnek köszönhetően nem szenved semmiben hiányt.                   

Kia Stonic GT-Line DTC 120 Hybrid 48V

  • Hossz/szél./mag.: 4140/1760/1590 mm
  • Motor: 998 cm3, 120 LE/ 6000, 200 Nm/2000-3000
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 10,6 s
  • Ár: 8 734 000 Ft (Alapár: 7 649 000 Ft)
  • Tesztautó: Kia Motors Magyarország
Megosztom