Tartós fogyasztási cikk

A Hyundai új szabadidőautójában nincs napfénytető, turbómotor, automataváltó és kényeztető extrák. Ennek ellenére élvezhető, és egy jól behatárolt körnek hosszútávra szóló, remek vétel.

Az autópiacon dúló szabadidőautó-láz nagyságára jó példa a Hyundai Bayon, amely alig rövidebb a Konánál. Az újdonság célja, hogy a 4 méter körüli kisautóban gondolkodókat magához csábítsa. Tesztautónk felszereltségét okosan válogatták össze. Az utastérben kényelmes első ülések találhatók, a műanyag burkolatok pedig átlagosak. A változtatható grafikájú műszerfal és az érintőképernyős központi kijelző mutatja, hogy modern és trendi az autó.

Ehhez a belsőhöz társul az 1,2 literes szívómotor, ami ritka manapság, mint a fehér holló. Előnye ennek a konstrukciónak, hogy az egyszerű felépítésű négyhengeres rendkívül tartós. Aki hosszabb távon gondolkodik az autójában és nyugisan vezet, annak elsőrangú vétel a belépő szintű motorú Bayon.

Feltéve, ha zömmel városban közlekedik, és nem jár vele megpakolva a hegyekben. Ugyanis a 84 lóerő arra elég, hogy az említett környezetben komótosan mozgassa a Hyundait. Bizonyíték a mérsékelt dinamikára a 13,5 másodperces 100 km/órára gyorsulás.

Aki az említett körülmények között használja, az nagyon elégedett lesz vele. Az alapverzió az eladásakor is szerez örömet: ugyanis az egyszerű motor miatt kiváló az értéktartása, és ott van még a kényelmes rugózás, amely szintén ritkaság.

Hyundai bayon 1,2 MPI

  • Hossz/szél./mag.: 4180/1775/1450 mm
  • Motor: 1197 cm3, 84 LE/6000, 118 Nm/4200
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 13,5 s
  • Ár: 6 549 000 Ft (Alapár: 5 699 000 Ft)
  • Tesztautó: Hyundai Holding Hungary Kereskedelmi Kft.
Megosztom