Előjáték
A Citroen a legnagyobb modelljének az alapváltozatát tettük próbára, ami a mindennapokban kiválóan teljesített.
Az újdonság kifejlesztésénél, a tervezők megvalósították a vásárlók kívánságait… Ezért a Citroen új csúcsmodellje, biztosítja az üzleti kombik nagy és alacsonyan lévő rakterét és a suvokra jellemző magasabb üléshelyzetet. Hogy a külső még dögösebb és „terepesebb” legyen, arról a műanyag sárvédőszélesítések gondoskodnak. Ehhez hozzátették a limuzinok első rangú rugózási kényelmét és a remek szövetkárpitozású üléseket. Ezeket az igényeket gyúrták ízléses egésszé a Citroen tervezői, aminek köszönhetően különleges autót kapnak a vásárlók. Aminek nem a megszokott, unásig ismert szabadidő-autó formát rajzoltak.
Belépő szint
A fentiekből követezik, hogy hatalmas hátsó lábtérrel rendelkező, nagyon kényelmes utazó autó a tesztautónk. A huncutság az, hogy nem a legjobban felszerelt, legszuperebb rugózású és a legerősebb kivitelt kaptuk. Az importőr egy belépő szintű motorú kivitelt adott, ami leginkább egy átlagember vétele vagy inkább egy átlagos céges vásárlásnak felel meg. Ennek köszönhetően, 1,2 literes turbómotor dolgozik az autó orrában, nincs hibrid-hajtás, csak a franciáknál bevált nyolcsebességes automata váltó jelenti az izgalmas technikai részletet.
A 130 lóerős motor, az utazásokhoz átlagos dinamizmust biztosít. Még azon a határon mozog, ahol nincs lomhaság, de koránt sem olyan, mint a Mitsubishi Space Star és a Hyundai belépő motoros apróságai. Ahol az autó dinamikájához kell egy idegrendszer, türelem és az, hogy a legtöbbet városban használják.
A háromhengeres turbómotorok már velünk vannak jó ideje, és már megszoktuk őket. Ez is egy autóipari trend, amin lehet jókat vitatkozni.
Ami megnyugtató, hogy a C5 X-ben használt motor hangja magasabb fordulaton sem zavaró, a rezgéscsillapítás és a hangszigetelés is jól sikerült.
Az automata váltó teszi a dolgát, panasz nem lehet rá. A menetmódok szintén használhatók, a különbségek aránylag jól érzékelhetők, de nem annyira élesek, mint a futómű csillapítását is megváltoztató prémium gyártmányoknál. Autóúton és városok között a hatliteres fogyasztás nem álom, amit az autópályázás sem emel meg vészesen. Egyedül a városi fogyasztást sokalltuk (8-9 liter).
Leáll és indít
A motor működését kissé összekuszálja a Stop-Start rendszer. Ha leáll, akkor lassan indul újra. Ez úgy lehet cifrázni, hogy Eco menetállásba közlekedünk. Ez a páros, városban nem túl dinamikus startokat eredményez. Ezért városi csúcsforgalomban szerencsésebb kikapcsolni és más menetállást választani. Így már könnyen lehet tartani a pörgős forgalom ritmusát. Közben meg próbáljuk lent tartani a fogyasztást…
Ez a sarkalatos pontja a C5 X-nek, aki ezzel együtt tud élni, az élvezni fogja a típus belépő motoros kivitelét. Ugyanis ennél is jól érződik, hogy a márka visszatért a régi, korábban feledésbe merült értékeihez.
A legnagyobb Citroen utastere számtalan tároló helyet rejt. És olyan megoldásokkal segíti a sofőrt, mint a kormány elfordításával együtt mozgó tolatókamera. A rugózás is elsőrangú, az ülések fotelszerűen kényelmesek. Az utastér hozza a franciák kényelem központú tervezési elképzeléseit. Ennek részét képezik a remek tapintású szövet kárpitok. Az egyész egy jó hangulatú, kényelmes, tágas belső térrel rendelkező, nagyon otthonos autót eredményez.
A cím nem véletlen, mert az alapváltozat hibáit, könnyedén túlcsillogja a C5 X. És előrevetíti, hogy a pazar rugózással felszerelt tölthető-hibrid kivitel mit tudhat, amihez alacsony fogyasztás és elektromos üzem is párosul.
Citroen C5 X 1,2 PureTech Feel Plus
Hossz/szél./mag.: 4805/1865/1485 mm
Motor: 1199 cm3, 130 LE/5500, 230 Nm/1750
Gyorsulás (0-100 km/h): 9,4 s
Ár: 14 565 000 Ft (Alapár: 14 500 000 Ft)
Tesztautó: C Automobil Import Kft