Eltűnt ráncok

A Kia felfrissítette a tölthető-hibrid kombiját, amelyen már az új márkajel és az átrajzolt hűtőrács található.  

Kezd lassan közhellyé válni, hogy a koreai gyártók az új japánok. Ez annyit jelent, hogy jó ár/érték arányú autókat kínálnak, amelyek megbízhatók. A felemelkedésükre a legjobb példa az idei Év autója választás, ahol a Kia EV6 vitte el a pálmát, a Hyundai Ioniq 5 pedig a harmadik lett. A Kia és a Hyundai történetéről és a felemelkedésük okairól itt olvashat. 

Külsőségek                                                                         

A tesztautónkban a legfőbb újdonság az átdolgozott külső, aminek köszönhetően, messziről felismerhető a felfrissült Ceed. A KTM motorkerékpár gyár logójára kicsit hasonlító, modern Kia felirat került a Ceed elejére és hátuljára. Az autó első része változott igazán: a hűtőrácsot és a légbeömlőket formálták át a tervezők.

Az új, sportosabb arculat jobban megragadja a figyelmet és feltűnőbb, mint az elődé. Az új kialakítást nézve jön le igazán, hogy a régi forma kissé unalmas volt. A frissítés, modernebb és dinamikusabb külsőt ad a kombinak.  

Tölthető-hibrid   

Az áram árának megemelése, kissé összekuszálta az elektromos autók és a tölthető-hibrid (PHEV) tulajdonosok életét. Hogy megéri-e a tölthető-hibrid, arra a számok adnak pontos választ. A legjobban annak éri meg, aki az autó töltésére napelemekből származó olcsóbb energiát használ. Plusz, ha a napi közlekedése 50 km körül alakul. Ha a munkahelyén is tudja tölteni az autóját, akkor ez felmehet a duplájára. Ekkor a testes kombival, kibocsájtás mentesen és villanyautós néma csendben lehet autózni. Teljes töltés esetén, 45-50 kilométert. Akkor is ajánlható a PHEV-vel jelölt hajtásrendszer, ha a vásárló fél az elektromos autó lemerülésétől és az időnként nyűgös töltésétől (hatótáv para). De ezek ellenére, azért szeretne zölden közlekedni.

A technika                                                                                            

A motortérben kipróbált technikát találni, amiket a Niróban és más típusokban is használtak. A Kia, a jól bevált hatsebességes dupla-tengelykapcsolós váltót és a villanymotor párosát alkalmazza. Ezek remek összhangban dolgoznak a szívó 1,6-os benzinmotorral. Sima az átmenet a kétféle hajtás között, és váltáskor nincs felesleges motorbőgés. Ez nagyon jellemző volt a Toyota régebbi hibridjeire és a régebbi, a fokozat-nélküli váltóval szerelt autókra (CVT).

Sport módban az átlagosnál dinamikusabb a Ceed kombi. Itt nagy előny, hogy dimbes-dombos utakon közlekedve, könnyedén össze lehet szedni 15-20 kilométeres elektromos hatótávot. Mi ezt a pluszt, kb. 50 kilométeres úton termeltük vissza. Ennek az oka, hogy gázelvételkor a villanymotor generátorként működik, és ebben a módban hatékonyabban termel vissza. Ilyenkor természetesen erősebb a motorfék is.   Ha csak sima hibridként használják az autót városban és városok között, akkor 4,5 literes fogyasztás könnyen produkálható. Ha teljesen feltöltik, akkor óvatosan közlekedve elérhető a 2-2,5-3 literes, a katalógus által beígért álomfogyasztás.

A fülke

A Ceed kombi utastere megegyezik a korábban tesztelt, kevésbé zöld verziókkal. A fülkét jó anyagok és remek kidolgozás jellemzi. Amit európaiként szokni kell, azok a hangok. A Ceed indításkor és búcsúzáskor is pittyegés koncertet ad. Ami megnyugtató – hogy kis keresgéléssel – a menürendszerben meg lehet találni a hangok nagy részének az elhalkítását. A rendszer betöltési sebessége kissé lassú, de az átlagos működése jó. Az ikonok elrendezése és az egész rendszer, ismerős a többi Kiából.

Kia Ceed SW PHEV Platinum 

  • Hossz/szél./mag.: 4605/1800/1465 mm
  • Motor: 1580 cm3,+villanymotor Összteljesítmény: 141 LE/, 265 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 10,7 s
  • Ár: 13 249000 Ft (Alapár: 12 149 000 Ft)
  • Tesztautó: Kia Hungary

Benedek Attila

Megosztom