Fókuszban a látvány

Ha nem tudja, hogy az autógyárak miként keresnek szép pénzeket, akkor olvassa el az Aygo X vászontetős kivitelének a tesztjét.

A téli számunkban írtunk az Aygo X, alapkivitelhez közeli változatáról. A városi kisautó, nem a gyorsaságával kápráztatott el bennünket. Aki nem szokott száguldozni, és szereti a takarékos városi miniket, annak bejöhet a terepjárós külsőbe csomagolt legkisebb Toyota.

A dinamizmust jól megmutatja, a 100 km/órás sebességre történő gyorsulás, ez esetünkben 14,9 másodperc… Ez be is határolja az autó vásárlói körét, és a használati helyét. Nagyon leegyszerűsítve: a városban élők.

Cikkünkben arra kaphat választ, hogy a csúcskivitel mit tud, miben más, mint az átlagos. Ugyanis a Toyota jól felmérte az igényeket, és ennek megfelelően készített egy csúcsverziót. Az érdekessége a dolognak, hogy a vevők keresik és vásárolják ezt az Aygo X-et is…   

Csúcs felszereltség         

A típus leglátványosabb kivitelénél is megmaradt az alacsony fogyasztás (4,4-5 L) és a szűkös lábtérrel rendelkező második üléssor. A tervezők a Limited kiadásnál arra tették a fókuszt, hogy kiskocsiból – látvány terén – a legtöbbet hozzák ki. Kezdőlépésnek ott az olíva zöld fényezés, amiről kiderült, hogy igazából egy fűszernövénynek, a kardamomnak a színe… Ehhez jól illenek a fekete sárvédő szélesítések. A külső dögösítését úgy folytatták, hogy narancssárga csíkok kerültek a műanyag elemekre és a matt fekete keréktárcsákra. A gumik nem hétköznapi méretűek – és a keréktárcsákkal együtt – kiveszik a részüket a látványból. A nem átlagos méret miatt, az abroncsok drágábbak az átlagosnál, ez később változhat, mikor más gumigyárak is elkezdik ezt a méretet készíteni.  

Visszatérve a karosszériára, ami feltűnő, de nem harsány. Az egészben nagyon jó az összhang, a színek, a matricák, jól lettek összeválogatva. A habostorta tetején a cseresznyét, a vászontető jelenti.

Érdekes tapasztalat, hogy a hideg idő ellenére is, egész jól lehetetett élvezni a nyitott tető adta örömöket. Méghozzá úgy, hogy a fülkében nem volt szélvihar, ami levitte volna az ember fejét. Ez a nyitott autós érzés, nagyon sokat dob az autó használatán. Jó időben, igen élvezetes és hangulatos lehet vele a közlekedés. Nagy valószínűséggel ez az a tényező, ami megnyitja a pénztárcákat a vásárlásánál. A kocsival járó életérzés, könnyen feledteti a lassúságot és a hátsó lábtér szűkösségét.  

A dögösítés természetesen nem csak a külsőre terjedt ki, az utasteret matt narancssárga műanyag betétek dobják fel. A fejtámlával egybe épített első ülések mintázatát, a sárga díszvarrás tette esztétikusabbá. A dögösített kisautó, attól vált igazán városi közlekedési célszerszámmá, hogy fokozat-nélküli automata váltóval szerelték. Így hibrid-hajtás nélkül lehet vele, tényleges alacsony fogyasztást elérni. A lassúsága érdekes, mert a városi tempóra egész jól gyorsul, a dinamikával 100 km/óra fölött akad gond. Ott már szinte a bántóan lassú.                           

Toyota Aygo X Limited CVT

  • Hossz/szél./mag.: 3700/1740/1525 mm
  • Motor: 998 cm3, 72 LE/ 6000, 93 Nm/4400
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 14,9 s
  • Ár: 8 490 000 Ft (Alapár: 5 920 000 Ft)
  • Tesztautó: Toyota Central Europe Hungary

Benedek Attila

Megosztom