Hibák eltüntetve

A Lexus sikeresebb típusának megérkezett a legfrissebb verziója. A cím mindent elmond róla.

A japánok nem változtatták meg a második generációs NX készítésének a receptjét: az alapokat most is a Rav 4 technikája biztosítja, ezt „öltöztették át” Lexus ruhába. A külső jól igazodik a márka formavilágába. A közel 4,7 méteres hossz, túllépi a kompakt UX-et, de a testesebb RX alatt található. Ezért található 520 literes csomagtér a kocsi hátuljában. Ha lehajtják a hátsó üléseket, akkor már 1411 literes a tér. Az autó minőségével, anyagaival, kidolgozásával, természetesen nincs probléma. Olyan apróságokra is figyeltek, mint például hátsó ülések övének vezetése: az öv, nem akadályozza az üléseket eldöntés közben.

A csomagtartóban lévő kalaptartó ügyes, mert egy mozdulattal összehajtható, és így könnyű tárolni. A csomagtartó bal oldalán rögzítő háló található, ahol jól tárolhatók az apróbb dolgok. A padló alatt lévő műanyag rekeszekben pedig sok holmi elfér, pl. az összehajtott kalaptartó. Pótkereket nem találni, helyette ott a defekt-mentesítő hab és az elektromos pumpa párosa. 

Örömtüzek

Amiért örömtüzeket gyújtunk: eltűnt a váltó körül lévő tapipad. A sok évig előszeretettel használt megoldást végre elengedték a tervezők, így maradtak az előválasztó kapcsolók és a nagy érintő kijelző. A rendszer gyors és jól használható, ami a legfontosabb: a tervezők nem túlták túl a képernyő használatot. A fűtés-hűtés és más gyakran használt funkciók, gombokkal és forgó kapcsolókkal működtethetők. Ez terület azért fontos, mert az autóknak manapság ez a leggyorsabban avuló része. A japánok pedig ezen a téren le voltak maradva.

Szerencsére kreativitásért és az ötletekért nem mentek a szomszédba: a hőmérséklet állító gyűrűk közepén látható az utastér hőmérséklete. Ugyanis a gyűrűket a központi kijelzőn helyezték el. Ez nagyon ötletes és eredeti elképzelés. A tesztautóba a kollégák 25 ezer kilométert hajtottak bele – viszonylag rövid idő alatt – ez a távolság egy helyen látszik csak: a bal oldali kormány küllőnél látható a bőrözésen egy kis hullám. Ez biztató a jövőre nézve, mert itt valódi tartós fogyasztáscikkről beszélhetünk.      

A hajtásrendszer

A felvonultatott technika hozza a Lexus-tól elvártakat. Azaz az NX kényelmes, és biztosítja a márka gyártmányaiból áradó nyugis, zen hangulatot. Ehhez sokat tesz hozzá a hibrid-hajtás, mert alacsony tempónál, sokat megy az autó elektromos módban.                                       A felsoroltak igen jó hangulatú, kellemes járművet eredményeznek és a dinamizmussal sincs gond. Szerencsére a fogyasztás is jó. Városok közötti utakon 5,5 litert is mértünk, a 6,5-7 literes átlag, odafigyelés nélkül hozható.

Aki még nem ment hibrid Lexus-al azt érheti csalódás, ahogy az egyik ismerősömet is. Ugyanis egyenletes tempóban haladva, előfordul, hogy kissé felpörög a motor, de az is megesik, hogy leáll. Pl. 100 km/órás sebesség fölött, ilyenkor az autó vitorlázó üzemmódba kapcsol. Ezek a reakciók szokatlanok lehetnek, de hozzájárulnak az autó méreteihez képest vicces fogyasztáshoz.

A tesztautó, harminc milliós árán nincs mit csodálkozni, hozza a kategória átlagárát. Aki szeretne spórolni, annak a legjobb ajánlat lehet a kereken 80 kilóval könnyebb első hajtású kivitel. Ez ár és fogasztás terén is jobb értékeket mutat. Aki több erőt és jobb gyorsulást szeretne, neki a tölthető-hibrid (PHEV) ajánljuk, leginkább akkor, ha otthon és vagy a munkahelyén tudja tölteni.                                

                          

Lexus NX 350 h AWD

  • Hossz/szél./mag.: 4660/1865/1660 mm
  • Motor: 2487 cm3+villanymotor, 244 LE, 239Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 7,7 s
  • Ár: 29 300 000 Ft (Alapár: 20 600 000 Ft)
  • Tesztautó: Toyota Central Europe Hungary

Benedek Attila

Megosztom