Szép búcsú

Az elmúlt évek alatt a Nissan testes szabadidő-autójának több verzióját kipróbáltuk. Nemrég a legjobb ár/érték arányú kivitel került sorra.

Nem lehetetlen, hogy később vágyakozva gondolunk vissza a tesztautónkra. Ez a masina még bírta a terepet, mutatós műszerei voltak, a középkonzolon pedig sok gombot helyeztek el, amiket odafigyelés nélkül lehetett kapcsolni. A legjobb az egészben az ára, mert a mai autóárak nagyon durván elszabadultak.

A helyzet az, hogy csodák nincsenek: a Nissan már bejelentette, hogy 2022-ben érkezik a típus utódja. Ezért tűnt el a motorkínálatból a nyomatékos és takarékos turbódízel. Így az X-Trail már csak egy erőművel, a Renault, a Mercedes és a Nissan közös fejlesztésével készült benzinmotorral érhető el.

A sok más gyártmányban is használt négyhengeres esetünkben 160 lóerőt teljesít. Hogy a viszonyítás meglegyen, ez a lóerőszám, közel 1500 kilós autót mozgat. A jól hangolt turbómotor előnye városok közötti utakon jön ki: ekkor a szabályokat betartva 5-6 liter körül el lehet vele járni. Ez az érték is erősíti az X-Trail utazóautó jellegét. Ehhez a használati módhoz passzol a hatalmas belső tér és az 565 literes csomagtartó.

A motor egyetlen hátránya, hogy városban sokat használva a fenti érték dupláját is el tudja nyelni. Ezért a sokat utazóknak a piac egyik legjobb vétele a kifutófélben lévő X-Trail.                 

Nissan X-Trail 1,3 DIG-T 160

  • Hossz/szél./mag.: 4690/1820/1710 mm
  • Motor: 1332 cm3, 160 LE/ 5500, 270 Nm/1800
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 11,5 s
  • Ár: 10 780 000 Ft (Alapár: 9 280 000 Ft)
  • Tesztautó: Grand Automotive Central Europe Kft.
Megosztom