A dögös külsőbe csomagolt, élvezetesen vezethető új Pumát rengeteg ötlettel tették kívánatosabbá.
A Ford valószínűleg megtalálta a tökéletes suv receptjét, mert a Puma minden téren jól teljesít. A külsőt legegyszerűbb úgy jellemezni, hogy egy kicsinyített Porsche Macan. A Puma házon belül is okozhat problémát, ugyanis a Fiesta alapokra épülő suv alig nagyobb a Ford kisautójánál.
A kék oválnál az utóbbi években alapnak tekinthető a kiváló vezethetőség, az élénk motorok, a jól kapcsolható váltó és a sok vezető-segéd. Ezt a Pumánál felturbózták jó adag használhatósággal.
A praktikusságot erősítik a lecipzározható, mosható üléshuzatok, amelyeket más mintázatúra is ki lehet cserélni. Az autó méretéhez méretéhez képest nagy a csomagtartó (465 L), ami a hátsó ülések eldöntésével 1216 literre bővíthető. A csomagtartó alsó szintje kétféleképpen állítható, a padló alatt 80 literes tároló található (MegaBox). Ennek az aljára dugót tettek, így a saras túrabakancsot elrejtő tároló könnyen tisztítható. Cserébe búcsút mondhattunk a pótkeréknek.
A sofőrnek csak a jól pörgő ezres, háromhengeres turbómotor hangjával és a 8 liter körüli városi fogyasztással kell megbarátkoznia. Városon kívül és autóúton 5,8-6,2 literrel is el lehet járni. A lágy hibrid technika miatt elhagyhatták a megszokott önindítót, és 10 km/óra körül – üresben lévő váltónál – már leáll a motor. Az újraindulás villámgyorsan történik.
Ford Puma Titanium 1.0 EcoBoost mHEV 6M
- Hossz/szél./mag.: 4186/1750/1547 mm
- Motor: 999 cm3, 155 LE/6000, 240 Nm/1750
- Gyorsulás (0-100 km/h): 9,8 s
- Ár: 6 935 000 Ft (Alapár: 5 590 000 Ft)
- Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.