Bő egy év után ismét teszteltük a Ford Kuga tölthető-hibrid kivitelét. Az eltelt idő óta sok minden változott.
A Kuga a létező legjobb időben debütált a piacon, de a típus eladásait összekuszálta a Covid-19. Ráadásul a tölthető hibridnél történt egy visszahívás is. Az akkuproblémát korrigálták, így már az autó szállítja a tőle elvárt számokat. A legfrissebb adatok szerint három hónapig a Kuga PHEV nemcsak Fordnál vezette a tölthető-hibrid eladásokat, hanem egész Európában is maga mögé utasított minden konkurenst. Az áprilistól júniusig tartó időszakban 16 ezer darab kelt el belőle.
A nagy szám, hogy a vásárlók – a márka felmérése szerint – minden második úton, már árammal töltötték az autót. Ez azt jelenti, hogyha valaki 50 kilométer körüli távot tett meg, akkor elektromos autóként tudta használni a Kugáját. A változó időket az jelenti, hogy ez a felhasználói magatartás 2-3 éve még jóval ritkább volt.
A Kuga technikája egyszerű: a 2,5 literes benzinmotort párosították a villanymotorral és a 14,4 kW-os akkumulátorral. Ennek az eredménye a sok elektromos használat és a 225 lóerős összteljesítmény.
A hajtásrendszer a kulcseleme a típusnak. Tesztautónk egyszer volt teljesen töltve, ekkor sikerült 4 liter alá levinni a fogyasztást. Egyébként normál használat mellett országúton a valamivel 5 liter fölötti étvágy könnyen elérhető vele.
Ford Kuga PHEV ST-Line X
- Hossz/szél./mag.: 4614/1883/1678 mm
- Motor: 2487 cm3, + villanymotor: összte1jesítmény: 225 LE
- Gyorsulás (0-100 km/h): 9,2 s
- Ár: 15 685 000 Ft (Alapár: 14 040 000 Ft)
- Tesztautó: Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft.