A Peugeot környezetbarát modelljei kívülről alig különböztethetőek meg a hagyományos meghajtásúaktól. Ez nagy pozitívum.
Tavaly egymás után teszteltük az azonos műszaki alapra épülő 208-ast és 2008-ast. Meglepő tapasztalat volt, hogy a 208-nak kellemesebb volt a rugózása, mint a – magasabb építése miatt – keményebbre hangolt futóművű szabadidő-autónak.
Az elektromos kivitelnél ez a keménység sokat enyhült, a nagyobb önsúly kényelmesebbé varázsolta az autót. Az említett tervezési filozófia miatt a e-2008-ban gondolkodó a hagyományos 2008-as minden előnyét megkapja. Elsőnek ott a dögös kinézet. Ennél fontosabb, hogy megmaradt a csomagtartó 405 literes mérete, ugyanis az akkucsomag az autó alján kapott helyet.
Hőszivattyú gondoskodik az áramtároló ideális hőmérsékletéről. Az innen kinyert hőt a hűtésnél/fűtésnél használják. Az 50 kWh-ás akkucsomag 300 km körüli hatótávot biztosít. Az érték valódiságát mi is megerősíthetjük. Pozitívum, hogy sok városi közlekedéssel ezt könnyen fentebb lehet tornázni. Érdemes használni a váltó B állását, ez erősebb motorféket biztosít, így még több energia nyerhető vissza.
Az e-2008-nál egy dologra kell nagyon figyelni: a hatótáv visszajelzésére. Az itt alkalmazott technika kevésbé kifinomult. Így érdemes kis fenntartással kezelni a kiírt hatótávot, ugyanis plusz és mínusz irányban is tévedhet a rendszer.
A fogyasztás melegben 15-16 kWh körül mozgott. A számokat be kell szorozni az otthoni áramdíjjal, aminek 36 Ft kilowattja. Ekkor kijön a 100 km-re vetített, legbarátibb árú „tankolási” díj.
Peugeot e-2008 Allure
- Hossz/szél./mag.: 4300/1770/1550 mm
- Motor: villanymotor, 136 LE/, 260 Nm
- Gyorsulás (0-100 km/h): 9 s
- Ár: 11 490 000 Ft (Alapár: 11 090 000 Ft)
- Tesztautó: P Automobil Import Kft.