Kala Berlin – No Limit!

Telkes Kornélia és üzlettársa, Kérdő Eszter megálmodták és létrehozták divatmárkájukat. A KALA Berlin a jelentéséből adódóan nem ismer határokat. Az elmúlt közel húsz évben berobbant a köztudatba, s ma már a legismertebb márkák között van jelen, köszönhetően a két tulajdonosnak, akik mernek nagyot álmodni.

Telkes Kornéliát kérdeztük a kezdetekről, a KALA Berlin megszületéséről, a cég sikeréről, ars poetica-
járól, a távlati tervekről.

Szüleimnek köszönhetően öt éves korom óta nyelveket tanulok, így már középiskolában, németül is és angolul is folyékonyan beszéltem. Igazán nem tudom az okát, de valahogy természetes volt, hogy tizennyolc éves koromtól Berlinben fogok élni. Ott végeztem az egyetemet és bölcsészként, kultúrtörténészként végeztem. Majd egyetem után megnyitottam a saját divatboltomat, amely abban az időben, ritkaságszámban ment Berlinben, mivel nagyon kevés üzlet volt…

Megtudtam, hogy Berlin egy másik kerületében, egy másik magyar lány, egy másik divatüzletet nyitót, amelyet megkerestem és ott ismertem meg Kérdő Esztert, aki azóta az üzlettársam és mindent együtt csinálunk.

Huszonnyolc éves voltam, amikor létrehoztuk a KALA Berlint. A Kala egy havai név, amely többek között azt is jelenti, hogy nincsenek határok. Véleményem szerint, rengeteg ember, maga állítja fel a korlátait és ezáltal saját maga fejlődését gátolja. Mi az ellenkezője vagyunk, merünk nagyot álmodni, mindig újabb és újabb célokat tűzünk ki magunk elé, kis túlzással, éjjel-
nappal dolgozunk és megvalósítjuk álmainkat.

A munkamegosztás tekintetében, Eszter főleg a gyártással foglalkozik, én pedig egyfajta kreatív igazgatóként kitalálom az érzést, a designt, amit megvalósítunk.

Párizstól Londonig bejárjuk Európa nagy divatfővárosait. Főleg
Barcelonából, ahol szintén van egy irodánk,  hozattuk az anyagainkat, amely hangsúlyozottan, minden esetben fenntartható, környezetbarát, természetes alapanyag, de ma már Dél
Kínától, Dél-Koreán át rendelünk, hiszen nincsenek határaink…

A KALA Berlin annak ellenére, hogy elérhető a nagyközönség számára, de egy bizonyos nőideálnak szól. Akik klasszikusan modernek, értelmiségiek, felvilágosultak, magabiztosak és igényesek.

Azt szoktuk mondani, hogy a ruhának működnie kell! Legyen az esküvő, üzleti találkozó vagy éppen utazás, a termékeink minden szituációban megállják a helyüket.

Kollekcióinkat, amely évente, jellemzően kétszer nyolcvan darab új modell, úgy rakjuk össze, hogy a puzzle effect működjön. Mindig vannak „örökzöldjeink” és minden mindennel hordható.

Buy less, buy better! Hiszünk abban, hogy a kevesebb, néha több, de az minőség legyen. Az új luxus az idő, mivel egy rohanó világban élünk és senkinek sincs ideje. Törzsvásárlóinknak személyre szabott csomagokat is készítünk, ezáltal időt nyernek…

A 28-70 éves korosztály a célközönségünk, akiknek egy életstílust biztosítunk. Nem egyszer családok, akár három generáció is nálunk vásárol.

A negyven az új harminc, sőt néha a kétszer húsz. Ezen korosztályba tartozunk, így a saját magunk célközönségeként, a saját ruháinkat viseljük és ezáltal a vásárlóink szemében még hitelesebbek, még autentikusabbak vagyunk.

A világ mindig változik, így mi is mindig változunk. Up to date-nek kell lennünk, hogy az új generációt is megértsük és elérjük, hiszen a KALA Berlin minden nőnek szól.

www.kalaberlin.de

Megosztom