F1 a Hungaroringen
Telt ház előtt tartották meg a 37. Magyar Nagydíjat, amelyet a négy nap alatt összesen 290 000 néző kísért figyelemmel a helyszínen. Ez rekord a hungaroringi viadal történetében.
A mogyoródi versenypálya lelátói és domboldalai a hűvös, esős-szeles időjárás ellenére megteltek Formula 1-rajongókkal, akik elképesztő elánnal szurkolták végig a 37. Magyar Nagydíjat, amelyet hatalmas meglepetésre a technikai gondjai miatt csak tizedik helyről induló, ám szenzációs felzárkózást bemutató Max Verstappen nyert meg.
De ne szaladjunk ennyire előre!
A Hungaroring kapujára már márciusban kitehették a megtelt táblát: addigra elfogyott minden jegy a vasárnapi versenynapra, és már péntek-szombatra is csak elvétve lehetett belépőt kapni – annak dacára, hogy a magyar pálya vezetősége öt új (vagy régi-új) lelátót épített. Mindez azt jelenti, hogy a versenynapon százezer ember kísérte figyelemmel a helyszínen az eseményeket, és akcióban, kalandban sem volt hiány…
Az időmérő edzésen Max Verstappennek motorgondja volt, a tizedik helyről rajtolt, a versenyen megpördült, ám mivel ő kezelte a legjobban a gumikat, megszerezte a győzelmet a Magyar Nagydíjon. A világbajnoki címvédő holland utóbb elárulta, legfeljebb abban reménykedett, hogy közel kerülhet a dobogóhoz, utóbb azonban a jó stratégiának és néhány nagyon jó körnek köszönhetően megnyerte a versenyt.
„Nagyon jó móka volt, nagy csatákat vívtam meg” – mosolygott, miután méltóképpen megünnepelte a győzelmét a dobogón. Majd egy kérdésre válaszolva elmondta, hogy az átlag hollandok lakókocsival indulnak nyári vakációra, úgyhogy talán neki is ezt kellene tennie.
Lewis Hamilton 11. alkalommal állhatott dobogóra a Hungaroringen – és hát a hétvége alakulását figyelembe véve ő sem számított erre. Főleg, hogy a verseny elején gyakorlatilag küszködött.
„Apránként egyre inkább megtaláltuk az egyensúlyt, és elkezdtem felzárkózni. Az, hogy a csapat mindkét versenyzője dobogóra állhatott, a csapat érdeme, annak köszönhető, hogy a fiúk soha nem adták fel. Ennél jobb hangulatban nem is mehetnénk a nyári szünetre, bízom benne, hogy a szezon második felében elkezdünk harcolni az éllovasokkal.”
A dobogó harmadik fokán George Russell pezsgőzött, aki tavaly a Hungaroringen szerezte meg első vb-pontjait, az idén nálunk indulhatott pályafutása során először a pole-ból, és harminc körön keresztül vezette is a Magyar Nagydíjat. Jól rajtolt, az első etap remekül sikerült számára, de azután a végén nagyon küzdött, a közepes abroncsokon a szemerkélő esőben.
„Mindkét etapban elég korán kiálltunk a boxba, próbáltuk a lehető legjobban használni a gumikat, közben pedig a lehető leggyorsabban autózni – mondta Russell. – Nehéz helyzetben voltunk, nagyon örülök, hogy mindketten dobogóra állhattunk. Elképesztően intenzív volt a szezon első fele, a szünet mindenkinek jót fog tenni.”
Ami a Ferrarit illeti, a vörösök pénteki és szombati produkciója sokkal jobb eredményt ígért: Carlos Sainz a rosszul megválasztott stratégia eredményeként negyedik, Charles Leclerc három boxkiállással a hatodik helyen végzett.
Ami a Hungaroring oldalát illeti: a versenyt a rekordnézőszám ellenére zökkenőmentesen lebonyolították. „Tudtuk előre, hogy zsúfolt hétvége lesz, nyilván ennek megfelelően nehéz is volt, de a sikere minden képzeletet felülmúlt – nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Örülünk neki, hogy zökkenőmentes versenyt rendeztünk, és annak, is, hogy nagyon izgalmas futamot láthatott a közönség, hiszen az is fontos, hogy egy ilyen világbajnoki futam sportszakmailag jó legyen. A saját bőrünkön érezzük, hogy elképesztő mértékben nő az F1 népszerűsége – ez látszik a televíziós közvetítések nézettségéből és a jegyeladásból egyaránt. Ezzel egyidejűleg a pályákkal szemben is egyre magasabbak az elvárások, nekünk is tudomásul kell venni, hogy bár 2027-ig van élő szerződésünk, senki sincs védett pozícióban, mindenkinek, a tradicionális pályáknak is jól kell teljesíteni.”
A Hungaroringen az idén a 37. Magyar Nagydíjat rendezték meg, s nagy büszkeség, hogy Monza mögött immár a mi pályánk a második, amely megszakítás nélkül folyamatosan szerepel a Formula 1-es versenynaptárban.
Sztársportolók a Hungaroringen!
A spanyol bajnok Real Madrid kosárlabdázója, Hanga Ádám, az úszó olimpiai bajnok Gyurta Dániel és a háromszoros olimpiai bajnok kardvívó Szilágyi Áron volt a Formula 1-es paddock vendége vasárnap.
Mindhárman imádják a száguldó cirkuszt, és érdekes, hogy mindhárman a Schumacher-érában szerettek bele a sportágba. Szilágyi az utóbbi időben Räikkönennek szurkolt, mióta pedig a finn visszavonult, azóta Russellnek, aki nálunk szerezte első világbajnoki pontját, és most az első helyről rajtolhatott és dobogóra állhatott versenyen. Gyurta Alonso-drukker már évek óta, de az utóbbi időben nagyon megkedvelte Leclerc-t, míg Hanga pártatlan, ő a jó versenyt szereti.
S hogy bevállalnának-e egy F1-es kört valamelyik pilótával? Gyurta és Hanga azt mondta, talán inkább nem, mert az nagyon veszélyesnek tűnik, Szilágyi viszont azt mondta, ezek az F1-es fiúk annyira magabiztosak a versenypályán, hogy ha felajánlanák, ő nyilván kapva kapna a lehetőségen.
Rost Andrea énekelte a Himnuszt a Magyar Nagydíj előtt
A Kossuth-, Prima Primissima és Liszt Ferenc díjas operaénekesnő, Rost Andrea énekelte a Himnuszt a vasárnapi Magyar Nagydíj előtt. A művésznőről a Hungaroring paddockjában az is kiderült, hogy nemcsak csodálatos énekes, de az autósportot és a sebességet is imádja.
„A McLaren a kedvenc csapatom” – jelentette ki a művésznő, majd hozzátette, mivel az egész családja nagy Formula 1-rajongó, nagyon örült, amikor felkérték a Himnusz eléneklésére. S hogy mennyire nem idegen tőle az autósport, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az idén a hatvanadik születésnapjára Supercar Tourt kapott ajándékba, úgyhogy egy olyan csapat tagjává válhatott, amely Lamborghinikkel, Ferrarikkal, Mercedesekkel és Porschékkal szelte az utakat.
Ami a Himnuszt illeti, amelyet telt ház, százezer ember hallgatott a helyszínen, és tízmilliók a televíziók előtt, Rost Andrea elmondta: „Felemelő érzés volt a Formula 1-es Magyar Nagydíj rajtja előtt énekelni, nézni közben a lelátót és a versenyzőket – s bár a Himnuszt mindenki tudja, azért mint minden más előadás előtt, most is kellett gyakorolni” – vallotta be, majd még hozzátette, ha most megkérdeznék, ki mögé ülne be egy kétüléses F1-esbe, Sebastian Vettelt választaná, mert ő éppen a mi pályánkon jelentette be a visszavonulását, úgyhogy vele egészen biztosan ez lenne az utolsó alkalom.