Élet, hibrid hajtás nélkül

Nemrégiben a Yaris terepesített kivitelének a harmadik változatát tettük próbára, ez áll legközelebb a belépő szinthez. Kinek jó ez a verzió?

Meglepően sok különbséget találni az idén tesztelt három Yaris Cross között. A legjobb felszereltségű változatot négykerék-hajtással és hibrid technikával tettük próbára. Ez a kombináció és a tízmillió fölötti vételár, ideális második és harmadik autóvá teszik a budai hegyekben. A sima első hajtású hibrid, a 4 liter alatti fogyasztásával, trendi és stílusos városi járgány.

Tesztautónk az 1,5 literes, 125 lóerős motorral, kézi kapcsolású váltóval és kézi vezérlésű klímával, már az ár érzékeny vevők autója. Itt vásárlóként azok jöhetnek szóba, akik szeretik a kézi kapcsolású váltót és megnézik, hogy mire költik a pénzüket.

A három Yaris Cross kipróbálása arra is rávilágított, hogy az autógyárak mennyire jól fel tudják mérni és ki tudják szolgálni a vásárlói igényeket. Remekül megfigyelhetők az eltérések, így válnak egy típuson belül, teljesen más karakterré az autók.

A legvégső megállapítás, hogy az autóárak durván elszaladtak. Az általános, infláció okozta drágulást, itthon felturbózta a forint árfolyamának az esése. Ennek köszönhető, hogy a 4,2 méteres városi szabadidő-autó jelenlegi árán, pár éve még Rav 4-et lehetett vásárolni. Ez sajnos egy általános trend, nem a Toyota hibája.   

        

A belépő szint      

Tesztautónk felszereltségéről annyit, hogy a kézi kapcsolású váltóval szerelt modellek között, szinte a csúcson található. Ennek oka, hogy igazán fapados kivitel nincs és ezt a verziót nem is keresik a vásárlók. Az ár és a felszereltség mellett más is behatárolja a tesztautónk vásárlói körét. Ez pedig a motorja, és legfőképpen az, hogy járművet hol használják. Mivel városban a fogyasztása fel tud szaladni 7,5 liter körüli magasságba, így a célközönséget azok jelentik, akik kevesebbet közlekednek városban, viszont autópályán és települések között sokat járnak. És persze nem akarják vagy tudják a hibrid felárát megfizetni (kb. 1,2 millió Ft).

Az említett célterületre teljesen alkalmas a jól felszerelt Yaris Cross. A legfőbb érv mellette a fogyasztás, – a 90-100 km/órás tempót tartva – valamivel 5 liter alatt is el lehet járni. Sokak szemében még plusz pontot jelent a turbófelöltést nélkülöző, egyszerű szerkezetű motor. Ez garancia a megbízhatóságra és a jó értéktartásra. Így később, mikor az autó eladására kerül a sor, a kézi kapcsolású váltó, a szívó motor és a Toyota hármasa, az egyik legjobb párosításnak tekinthető.

Az utastér

Mivel a tesztautónk csak az első kerekeit hajtotta, így a raktér mérete az elérhető legnagyobb. A 397 literes térben jól lehet pakolni, a csomagtartó alja és a nyílás felső pereme között, kb. 20 centis a távolság. A költséghatékonyságra törekvést mutatja, hogy a hátsó ülések mögötti kalaptartó szövetből készült, ami alig bír el valamit. Ezt az irányvonalat követi a sok egyszerű műanyag használata az utastérben. A hátsó ajtó kisebb szögben nyílik, mint az első, ezért a hátra történő beszállás a testesebbeknek körülményesebb.

A műszerfalon több helyen találni vak kapcsolókat, azaz a meglévő kapcsolók mellett lévő fekete fedeleket. Ez utal arra, hogy felszereltségben lehet fentebb is menni. A műszerfal nincs túl bonyolítva: a középső részen a ma divatos, sík képernyőn lehet leolvasni a sebességet, a jobb és baloldalon, pedig mechanikus órák találhatók. A központi kijelző jól kezelhető, a navigáció jól működik rajta. Ebben a kategóriában, ez a kialakítás tökéletes. Aki a saját mobilját akarja használni, annak segít az Android Auto vagy az Apple CarPlay.         

Benedek Attila

Toyota Yaris Cross 1,5 VVT-i Dynamic Force

  • Hossz/szél./mag.: 4180/1765/1560 mm
  • Motor: 1490 cm3, 125 LE/6600, 141 Nm/4800
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 10,9 s
  • Ár: 9 910 000 Ft (Alapár: 8 240 000 Ft)
  • Tesztautó: Toyota Central Europe Hungary
Megosztom