Hazai pályán

A Mercedes-Benz is felpörgette az elektromos autóinak a piacra dobását. A legdrágább típusok mellett, kisebb zöld autókkal is színre lépett. A Kecskeméten gyártott típust teszteltük.

Tisztán látszik, hogy a hagyományos autógyárak is felvették a fordulatot az elektromos autók terén. Ez annyit jelent, hogy egyre több, direkt villanyautónak tervezett típust dobnak piacra. A csillagos márkánál, ezek az E és az S osztály megfelelői (EQE, EQS). A kompakt típusoknál az átállás még várat magára. Ezért az itt szereplő elektromos autók, még a hagyományos modellek technikáját használják. Ez kompromisszumokkal jár. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy nincs elől csomagtartó és az autók – minimum 100 kilóval nehezebbek –, mint a direkt elektromosnak tervezett konkurensek. A hagyományos motorú kivitelekhez viszonyítva a súlytöbblet, kb. 400-500 kiló.  

Az EQB egyébként jól hozza a Mercedes életérzést, az utastér az A, a CLA és a GLB típusokból ismerős. A felhasznált anyagoknak jó a minősége, nem spóroltak a bőrökkel és jó tapintású műanyagokkal. Azért akadnak furcsaságok, pl. az, hogy a közel 30 milliós árba nem fért bele a memóriás, elektromos állítású vezetőülés.

A 79,8 kWh-ás akkucsomag által biztosított hatótáv, teljesen az utazás dinamikájától és tempójától függ. A legrövidebb távot az autópálya sebesség és a sportos vezetés párosa biztosítja (200-220 km). A nyugis tempóban történő városi és elővárosi közlekedéssel, a 400 km is elérhető. Az autó gyors-tölthetősége igen kiváló.           

Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC

  • Hossz/szél./mag.: 4684/1834/1667 mm
  • Motor: 2 villanymotor, 292 LE, 520 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 6,2 s
  • Ár: 29 381 809 Ft (Alapár: 27 753 810 Ft)
  • Tesztautó: Mercedes-Benz Magyarország

Benedek Attila

Megosztom