Vezse Roland a pénzcsináló

Szinte hihetetlen, hogy létezik olyan tartós fogyasztási cikket forgalmazó cég, amely meg tudta ötszörözni az értékesítését a koronavírus ideje alatt. Mégpedig a Vezse Roland nevével fémjelzett Spa Trend épp ilyen, töretlenül halad előre, ahogyan az elmúlt 17 évben tette. S hogy mi a titkuk? Roland elmesélte.

Vezse Rolandnak mindig van egyszerre legalább öt olyan zseniális ötlete, amelyek akkor is nagy sikert hoznak, ha ebben kezdetben senki sem bízik. A tények azonban Rolandot igazolják: a Spa Trend 17 év alatt milliárdos vállalkozássá nőtte ki magát.

A legfontosabb az ügyfél

A történet 2003-ban kezdődött, amikor a nyírmadai születésű Roland kitalálta: minőségi amerikai masszázsmedencéket fog forgalmazni Magyarországon. Az első jakuzzit a békásmegyeri lakása garázsában adta el, és a bevételből nyomban új árukészletet vett.

– Nálam az első pillanattól kezdve az ügyfelek vannak a fókuszban. Nem csupán terméket, hanem élményt nyújtok nekik: vendéglátást, VIP estéket, főzőtanfolyamot. A kezdetektől fogva minden vásárló és érdeklődő adatait rögzítettem, mindenkit ismerek 20 évre visszamenőleg – fejtegette Roland.

Válságban fogant

Roland receptje jól működött, olyannyira, hogy öt év után, 2008-ban már szükségük lett egy nagyobb telephelyre és bemutatóteremre. Nagy összegű hitelt vettek fel, hogy meg tudják venni azt az ürömi ingatlant, ahol ma is működnek, és hatalmas árukészletet rendeltek az Egyesült Államokból. Ekkor jött a gazdasági világválság…

– 2009 elején, amikor már szinte becsukni sem lehetett a raktárok ajtaját a sok eladatlan terméktől, tudtam, hogy ki kell találni valamit. Előre kell menni, mert ha beállunk a sorba a többiek közé, mi is elbukunk – folytatta Roland. – Úgy gondoltam, egy lapra felteszek mindent. Van egy szép új bemutatótermem, vannak csodás masszázsmedencéim, de nem jönnek be az ügyfelek vásárolni. Mit lehet ilyenkor tenni? Kiállítást szervezni, ahol nem muszáj vásárolni, de lehet nézelődni! Március végére megszerveztem a Spa Trend Expót, Közép-Európa legnagyobb masszázsmedence kiállítását. Minden pénzem a marketingre költöttem, hirdetéseket vettem az összes jelentős lapban, készíttettem 6-8 weboldalt az eseménynek. Senki nem hitt a tervemnek, azt gondolták a biztos csőd felé megyek. Március 23-án reggel összeszorult gyomorral vártuk, jön-e valaki nézelődni. Jöttek. Egy hónap alatt eladtuk az addig felhalmozott összes árukészletünket, és azóta is minden évben megtartjuk a vásárt.

Digitális átállás

Most, a koronavírus idején hasonló bravúrt hajtottak végre: ők voltak az egyetlenek, akik a lakosság számához mérten megötszörözték az értékesítésüket a világ Hotspring masszázsmedence forgalmazói közül.

– Már januárban megszólalt nálam a vészcsengő. Tavaly mi lettünk a világ legjobb masszázs-medence kereskedője, és kaptunk egy utat Kambodzsába. Az év elején azonban lemondták, és én ekkor tudtam: cselekedni kell, mert baj lesz. Szerencsére valamennyire kedvez nekünk ez a pandémia, hiszen az emberek szűk családi körben, otthon töltik el a szabadidejüket, és mi épp ehhez kínálunk termékeket. Ugyanakkor ezeket eddig mindig személyesen nézték meg, és most teljesen át kellett állnunk a digitális értékesítésre – fejtegette Roland. – Videókat, tutorialokat készítettünk, most már 3D-ben be lehet járni az egész bemutatótermet. A kollégák pedig átálltak a személyes értékesítésről a telefonos kapcsolattartásra. A válság idején és most is mindenki megtartotta az állását nálunk. Olyan nincs, hogy nem lesz holnap, mindig előre kell menni, mindig a jövőre gondolni.

www.spatrend.hu

Herczku Nóra

Megosztom