Nincsenek véletlenek

A japánok a legnépszerűbb típusukból is készítettek szabadidő-autót. Így született meg a Corolla Cross.

Az okosan összeállított modellkínálatnak és a hibrid-technika használatának az eredménye: a hazai új autó eladások élén a Toyota található… Az elért számok és a sokáig megelőzhetetlennek tűnő Suzuki lekörözése, ad némi realitást a vásárlók szabadidő-autó igényéről is… Ugyanis a sikerhez az is kellett, hogy a Toyota komoly suv választékot építsen fel. Felénk a csúcsot a nemsokára megújuló ikonikus Land Cruiser – és a vele kb. egy méretben lévő – viszont szolidabb terepképességekkel rendelkező Highlander jelenti.

Alul az Aygo X található, fölötte pedig a Yaris Cross, ami nemrég frissült fel. A lényeg, hogy a Toyota az egész pályás suvos letámadással érte el a győzelmet, plusz a sok hibrid autóval. A magyarországi győzelemhez, hozzájárult a legfrissebb Toyota suv is.

Kategóriák határán                                                     

A lényege a választék kialakításnak, hogy a Toyotánál mindenféle vásárlói igényt ki tudnak elégíteni. A japánok új típusa 14 centivel rövidebb a Rav4-nél és pár centivel hosszabb, a nemrégiben teljesen megújult C-HR-nél.

Az 14 milliméter híján 4,5 méteres hosszból nem következik, hogy a Corolla Cross egyik legnagyobb előnye a könnyű parkolás és a könnyű városi manőverezhetőség. Ezért némi túlzással, a tesztautónk még városi autónak is elmegy. Reálisabban fogalmazva: a méretekből nem következik, hogy milyen jól lehet vele közlekedni vele városban.

Erre úgy sikerült rájönni, hogy már a teszt elején furcsa volt, hogy könnyen be lehetett állni vele olyan parkolóhelyre, amit első pillantásra, több manőverrel lehetett volna elfoglalni. Ennek az az oka, hogy az autó fordulóköre 10,4 méter, ami kisautós érték. Ez egy komoly érv mellette. A hagyományos Corollánál magasabb a Cross üléshelyzete, amiből jobban átlátni a forgalmat és kényelmesebb a beülés. Ez derékfájósoknak vagy olyan személyeknek, akiknek a térdjükkel gond van, nagy pozitívum.  

Az utastér

A rakodótér mérete 433 liter, ami eldöntött hátsó ülés sorral 1337 literre növekszik. Ha már a méreteknél tartunk: 180-185 centi magas elől ülők mögött, a magasabb utasok térdeinek, hátul szűkös lehet a hely.

A fülke kialakítása rendben van, a 12,3 colos központi kijelző jól kezelhető. A tervezők szerencsére nem mentek el a „mindent a központi képernyőről irányítunk” irányba. Azaz sok fizikai gombot és tekerőt meghagytak, ezért is könnyű a kezelhetőség. A következő megjegyzés lehet, hogy túlzónak hat, de a mai autók között igazán üdítő az ilyen „hagyományosabb”, azaz működőképes megoldás.

Árcsökkentés

Az autó árán lehet lentebb „faragni”, például azzal, hogy maradnak az első kerekek meghajtásnál és az egyszerűbb felszereltség párosításán. Ezzel csökken a tömeg, és vele a fogyasztás is. Az üvegtető még mindig jó dolog, mert a fülke tér érzetét nagyon megnöveli. És rengeteg fényt hoz az utastérbe.

A hibrid előny     A fent említett dolgok miatt is jó vétel a Corolla Cross, de az ötödik-generációs hibrid-rendszer tovább gyarapítja a mellette szóló érveket. Városban gyakran előfordul, hogy a megtett távolság felét elektromos módban teszi meg az autó. Így a fogyasztás a városi négylitertől, egészen az autópályán mért 6-6,5 literig terjedhet.

Toyota Corolla Cross AWD-i Premier Edition

  • Hossz/szél./mag.: 4460/1825/1620 mm
  • Motor: 1987 cm3+2 villanymotor, teljesítmény: 197 LE
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 8,1 s
  • Ár: 16 780 00 Ft (Alapár: 12 350 000 Ft)
  • Tesztautó: Toyota Central Europe Hungary

Benedek Attila

Megosztom