Bejött az online tanácsadás

Beszélgetés Szekeres Csaba biztosítási szakértővel

A Covid-világ sajnálatos eljövetele arra késztette az embereket, hogy a lehető legtöbb területen és mihamarabb igazodjanak a megváltozott, új valósághoz. Nem jelent kivételt ez alól a biztosítási szféra sem – értettünk egyet a magazinunkban rendre szót kapó szakemberrel, Szekeres Csabával, aki új keletű tapasztalatait is megosztotta velünk.

-A Covid megváltozott élethelyzetet hozott mindenkinek, amiben én azt látom, hogy az embereknek egyvalamiből picivel több lett: időből. Nagyon sokan például nem utaznak a munkahelyre, javarészt otthon vannak, s heti több napos home office-ban dolgoznak. Amellett sajnos sokan elvesztették az állásukat, s ez által lett több idejük – bocsátotta előre Szekeres Csaba.

– Adódik a kérdés: ki mit kezd a megnövekedett szabadidővel?

– Vannak önképzések, régóta halogatott feladatok elvégzése kerül előtérbe, akadnak, akik nyelvkönyveket vesznek elő, tanulnak, mások jogosítványt szereznek, könyvet olvasnak, és így tovább… Egyébként pedig van egy gazdasági helyzet is, amelyben nagyon sok ember elkezdi a pénzügyeit is rendbe tenni. Ennek nyilván szerves részét képezi a biztosítási portfóliónak az átnézése.

– Vagyis?

– Ez azt jelenti, hogy a családok előveszik a papírokat, hogy lássák, melyik biztosítónál vannak, mennyit fizetnek. Nagyon sokan ráeszmélnek, hogy jé, tényleg, egy éve megszűnt a lakásbiztosításom, akkor újra kötöm, mert azért az mégiscsak kell. Vagyis jó néhány célt elkezdenek az emberek újragondolni,  például, hogy a gyerekem nő, csak kéne már neki valamennyit félrerakosgatni,  hogy amikor fiatal felnőtt lesz, akkor valamilyen életkezdési támogatást szülőként tudjak neki adni.  Vagy ott van a nyugdíjhelyzet. Az állami nyugdíj nem biztos, hogy teljes mértékben fedezni tudja majd nyugdíjas korban a kiadásokat, ezért valamilyen nyugdíj-előtakarékosságon lehet és érdemes gondolkodni…

– A biztosítási portfólió rendbe tételével mi a helyzet, mit tapasztalt?

– Az ügyfelek azt akarják, hogy képben legyenek, mert érzékelik, hogy nagyon sok minden változott időközben. Rájönnek például, hogy az ingatlanuk alul van biztosítva, de a meglévő szerződéssel célszerű foglalkozni, mert lejáratra kijöhet belőle valamiféle nyereség.

– Tanácsadóként ön, akit a szakmában a legjobbak közé sorolnak, hogy éli meg a „Covid-korszakot”?

– Nálam változatlanok a fő üzenetek, így az élethosszig tartó partnerség, a rendszeres kapcsolattartás, úgyhogy én ebből a mostani időszakból profitálni tudtam. Egyrészt partner vagyok abban, hogy az ügyfelekkel rendbe szedjük azokat a biztosításokat is, amelyek esetleg nem az én kezelésemben vannak, másrészt pedig amelyek nálam vannak, azok esetében a fő hangsúlyt arra helyezem, hogy a meglévő ügyfeleket minél alaposabban tájékoztassam, időt szánjak rájuk.  Az elmúlt időszakban rengeteg újra átbeszélős-tájékoztatós tárgyalásom, telefonálásom volt, olykor akár videócsetes formában is. A home office-os ügyfelek közül nagyon sok eleve használja a videós eszközöket, hiszen a munkájához is kell, s nagyon jó, hogy odahaza a nappaliból tarthatja a kapcsolatot biztosítási tanácsadójával, aki amúgy lehet, hogy több száz kilométerre van tőle. Ez a helyzet nekem is szabadít fel időt, úgy is fogalmazhatok: bejött az online tanácsadás, jelenleg ilyen formában tartom a kapcsolatot az ügyfélkörömbe tartozó 1200 családdal. Manapság a szerződéseknek gyakorlatilag 95 százaléka megköthető online formában, személyes találkozó nélkül is.  Ám meg kell, hogy mondjam: én nagyon szeretem a személyes találkozókat, úgy gondolom, ezek nélkül nincs meg teljesen a bizalmi szint, a technika nem tudja száz százalékban kárpótolni a személyes beszélgetések elmaradását. Úgyhogy a magam részéről várom a normál élethez való visszatérést…

Megosztom